vakantieappartement waarborg

Arnus
Topic Starter

vakantieappartement waarborg

#1 , 11 mei 2015 21:22

Ik heb een vakantieappartement gehuurd aan de kust.
Echter komt nu mijn baas af dat ik mij in de maanden julie en augustus beschikbaar moet houden voor een eventuele dringende opdracht , hij laat dit wel tenminste 14 dagen op voorhand weten.
Het kan ook zijn dat er gewoon niets van komt.
Maar nu komt het .
Ik heb dus een appartement vastgelegd aan de kust via een makelaar .
Ik heb hier gewoon een contractje waarop niets staat dat zowel ik als de makelaar dit moeten ondertekenen .
Vrienden van ons hebben ditzelfde verleden jaar gehuurd en ook hier was het een contractje dat nooit door beiden is ondertekent geweest.

Er staat gewoon de huurpijs op en de waarborg het restbedrag moet betaald worden uiterlijk 10 dagen voor aankomst.
Ik heb dus nu 400 euro waarborg betaald en moet dus binnen de 10 dagen de rest betalen namelijk 400 €.
In heel het contract staat er niets van vermeld dat je de waarborg zou verliezen bij annulering of zoveel % van het bedrag enz.

Hebben zij met dit contract het recht de 400 € waarborg in te houden als ik annuleer ?
Er is niets getekend door beide partijeen .
Er staat niets in vermeld over verliezen van waarborg bij annulering .
Kortweg moeten hun al het geld terug betalen indien ik zou annuleren ?
PS er staat blijkbaar ook voorschot op ( 400 € ) .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mei 2015 21:29

Er staat gewoon de huurpijs op en de waarborg het restbedrag moet betaald worden uiterlijk 10 dagen voor aankomst.
Ik heb dus nu 400 euro waarborg betaald en moet dus binnen de 10 dagen de rest betalen namelijk 400 €.

Binnen tien dagen is het toch nog steeds mei en niet juli of augustus???
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”