Graag advies in het volgende:
Sinds geruime tijd heb ik te maken met schimmel en een natte plek op de muur van mijn slaapkamer.
De verzekeringsmakelaar is ter plaatse geweest, deze persoon gewezen op de herstelling die ik zelf reeds had uitgevoerd aan de voorgevel, zijnde wat los voegsel weggehaald en opgespoten met hiervoor geschikte siliconen.
Deze zei dat de waterschade en loskomende bezetting in de slaapkamer, hiervoor de oorzaak te gaan zoeken in de daarnaast gelegen doorrij van de buur, ofwel door regeninslag of een hoger geplaatste waterkering.
Dus kreeg ik de opdracht een firma bereid te vinden een offerte te maken ter herstelling alvorens men een expert zou aanstellen.
Enkele dagen geleden is hier iemand geweest, zei dat het probleem inderdaad een lek(ken) is (zijn) geweest, maar dat ik deze duidelijk al hersteld had en de muur aan het opdrogen was, ook zei de man dat ik te maken had met condens en een koude brug (muur slaapkamer ligt naast doorrij), achteraf raadde deze mij aan een verluchtingssysteem te plaatsen met een kostenplaatje van 1219€, waar ik met reden (nog) niet ben op ingegaan.
Ik geef deze informatie door aan de makelaar, zijnde een lek in de voorgevel, condens en de koude brug, waarop ik antwoord kreeg vandaag dat de brandverzekering niet tussen komt als het condens/koude brug betreft, een vriend van mij zei me dat ik wel héél dom ben geweest de koude brug kenbaar te maken, daar de verzekering dit altijd als excuus zal gebruiken om niet tussen te komen.
Nergens vermeld de medewerker van de verzekeringsmakelaar in haar e-mail het lek in de voorgevel, blijkbaar heeft ze daar bewust over gelezen teneinde niet schadeloos te dienen stellen (ik had het thans duidelijk vermeld in mijn e-mail en de makelaar zelf heeft hier ook weet van), verder raadde ze mij aan, met de buur tot een overeenkomst te komen om de koude brug op te lossen.
Mijn vraag, is de verzekering verantwoordelijk de gevolg schade te vergoeden, gezien hier degelijk sprake was van één of meerdere plaatsen in de voorgevel van het gebouw die water doorsijpeling veroorzaakten in mijn slaapkamer met schade tot gevolg, en hiervan duidelijk fotografisch bewijsmateriaal is van voor en na de herstelling?
Graag jullie advies, mening op de zaak....
Alvast bedankt