Hallo,
Op 01/09/2014 heb ik een huurcontract aangegaan van 1 jaar. Alles verliep steeds correct. In januari 2015 kreeg ik enkele financiële tegenslagen waardoor ik ernstig ging moeten besparen. Ik heb toen mijn verhuurder hierover ingelicht en hem gevraagd of ik het appartement vroegtijdig kon verlaten (ik kon namelijk gaan inwonen bij iemand waardoor ik mijn vaste kosten een groot stuk kon doen dalen).
Dit kon als er een nieuwe huurder werd gevonden en 3 maanden opzeg (maart, april en mei) te hebben voldaan. Al deze afspraken werden toen gemaakt per telefoon. Ik heb in FEB 2015 een aangetekend schrijven verstuurd met een opzegperiode van 3 maand. De 1e maand (maart) heb ik overgeschreven, de 2 andere maanden (april, mei) mocht ik compenseren met mijn huurwaarborg. (alles is hieromtrend correct uitgevoerd).
Ik heb het appartement verlaten begin april 2015 (alles netjes gekuist en proper achtergelaten). Ik heb uiteindelijk ook nog betaald voor april en mei zonder dat ik daar nog geweest ben.
Uiteraard hoopte ik dat er ten laatste vanaf juni 2015 een nieuwe huurder ging zijn maar dit is nog niet geval. Waardoor de verhuurder de maanden (juni, juli & aug) effectief wil opeisen. Ik ben momenteel niet in de mogelijkheid om dit te betalen en ben uiteraard aan het panikeren over wat de gevolgen nu kunnen zijn?
Ik heb geprobeerd om alles correct te laten verlopen, ik heb de situatie altijd duidelijk uitgelegd aan de verhuurder.
Wat zijn volgens jullie de gevolgen voor mij? Omdat ik zeker weet dat ik dit niet kan betalen.
Bedankt voor jullie advies!