Registratie huurcontract

kdir
Topic Starter

Registratie huurcontract

#1 , 25 jun 2015 12:50

Hallo,

Ik huur een huis sinds begin 2014 (contract onbepaalde duur). Aangezien ik binnenkort wil samenwonen bij mijn vriendin in haar (eigen) woonst heb ik een AS waarin ik de huur opzeg verstuurd. Aangezien ik niet geïnformeerd was ivm een huurregistratie, en het registratiekantoor geen registratie kon terugvinden, ging ik ervan uit dat ik geen of nauwelijks opzeg moest geven.

De verhuurder komt evenwel nu opzetten met een afgestempeld contract. Ik vroeg mij af of het mogelijk is de geldigheid hiervan te betwisten, gegeven de informatie van het registratiekantoor, en het feit dat ik niet geïnformeerd was?

Dank bij voorbaat,
Karel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 25 jun 2015 13:11

En wat is de datum van afstempeling/registratie?

Wat is de datum van uw aangetekende opzeg?

kdir
Topic Starter

#3 , 25 jun 2015 13:26

De stempel is niet gedateerd, er staat wel een rolnummer enz. bij.

Ik heb vernomen dat men momenteel niet meer met zo een stempel werkt, dus indien geldig is deze zeker van voor het AS (begin juni).

Reclame

KJ86

#4 , 25 jun 2015 14:09

Kopie van het afgestempeld exemplaar vragen en dan verifiëren bij uw registratiekantoor.

Terug naar “Huren”