Hallo,
Ik heb 20 maanden een huis gehuurd. Ik had een contract van 18 maanden. 1 juli ging mijn opzegtermijn van start voor 3 maanden. Ik had afgesproken met de huisbaas dat ik op zoek zou gaan naar een nieuwe huurder. Na veel berichten te posten op Facebook vond ik een koppel dat geïnteresseerd was. Ik belde mijn huisbaas op maar die nam op het moment niet op dus liet ik een bericht op zijn voicemail achter dat ik mensen gevonden had die het huis wilde huren. Ik had het telefoonnummer van de huisbaas aan het koppel gegeven zodat ze ook contact konden opnemen.
Ze vertelde dat ze het huis wilde huren. Ze kregen als reactie dat het huis maar voor een jaar zou kunnen gehuurd worden want dat zijn dochter volgend jaar na de zomer in het huis zou komen wonen. Natuurlijk zag het koppel dit niet zitten en haakte ze af. Kan dit zomaar? Ze wilde het echt huren en ik dacht dat ik daardoor minder opzeg moest betalen aan de huisbaas. Nu het niet doorgaat wilt hij natuurlijk dat we 3 maand opzeg betalen. Maar we staan nu echt met de rug tegen de muur want hoe groot is de kans dat we iemand vinden die een huis wil huren voor een jaar. Kunnen jullie mij advies geven hierover aub