huurwaarborg kwijt?

kristelvdb
Topic Starter

huurwaarborg kwijt?

#1 , 17 okt 2007 15:38

hoi,

binnen 2 maand gaan wij samenwonen, nu ben ik beginnen twijfelen over onze relatie en overweeg ik de verhuis stop te zetten.
De huurovereenkomst is al getekend en gaat pas in over 2 maanden. Toch heb ik de waarborg al betaald.

Wat zijn de gevolgen indien ik de overeenkomst stop zet?

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 17 okt 2007 16:40

Gaat het om een overeenkomst van korte duur of over een overeenkomst van het 3-6-9 type? In dat eerste geval is opzeggen moeilijk. In het tweede geval wel, maar u zult waarschijnlijk 3 maanden schadevergoeding moeten betalen omdat u voor het eerste jaar vertrekt.

Misschien kunt u iets in der minne proberen te regelen met de huisbaas, maar aangezien die ook kosten gaat hebben om het huis opnieuw te huur te stellen, zult u waarschijnlijk sowieso enige kosten moeten betalen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

kristelvdb
Topic Starter

#3 , 17 okt 2007 16:52

het gaat hier over een overeenkomst van het type 3-6-9.
Wij hebben de woning nog niet betreden.
En er hangt nog steeds een bord van te huur.

groetjes

Reclame

mapleleiah

#4 , 17 okt 2007 18:55

het gaat hier over een overeenkomst van het type 3-6-9.
Wij hebben de woning nog niet betreden.
En er hangt nog steeds een bord van te huur.

groetjes
... maar het contract is getekend.

Ik zou eens gaan horen bij de huisbaas of bij het immokantoor dat hem/haar vertegenwoordigt. Misschien heb je kans om het in der minne te regelen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Huren”