Woonstcontrole op verhuurder???

vangodlos21
Topic Starter

Woonstcontrole op verhuurder???

#1 , 15 aug 2015 10:01

Beste forummers,

In juli 2012 ben ik samen met mijn man een appartement gaan huren via een immokantoor.

Exact 2 jaar later ontvang ik zonder enige notie vooraf ineens een brief dat ik 6 maanden de tijd heb om te vertrekken omdat onze mevrouw de verhuurster zelf het appartement wil gaan betrekken.

Bij de oplevering van het appartement (binnen 2 maanden) is de "schade" opgenomen en heb ik een deel van mijn huurwaarborg ingeleverd.

Wij zijn toen een ander appartement betrokken.

Ik heb begrepen dat de verhuurder dit alleen mag doen onder bepaalde voorwaarden, waaronder ook dat zij het appartement effectief moet betrekken binnen het eerste jaar en hier woonachtig moet zijn voor minimaal 2 jaar.

Nu had ik al een tijdje mijn twijfels over of zij wel echt zelf hier woont. Ik heb met haar een paar maanden geleden contact gehad (telefonisch) omtrent een belangrijke brief die ik zou gaan ontvangen op mijn oude adres, welke ik graag bij haar zou willen ophalen.

Na niets meer van haar gehoord te hebben ben ik gaan aanbellen. Een vrouw nam de parlofoon op maar toen ze mij aan de andere kant hoorde heeft ze die erop gelegd en na meerdere malen opnieuw aanbellen deed er niemand meer open.

In de weken daarna nog een aantal keren aangebeld maar er reageert niemand terwijl de ramen van de slaapkamers toch openstaan evenals soms ook balkondeuren aan de achterkant.

Ik vind dit heel verdacht. Ondanks het feit dat haar naam wel op de brievenbus staat betwijfel ik ten zeerste of zij hier wel effectief woont.

Wat kan en mag ik doen om dit te controleren?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 aug 2015 10:46

U kan op de gemeente de inschrijving laten nakijken bij de dienst bevolking. Neem hiertoe een kopie van het huurcontract en de opzeg mee. Verduidelijk aan de ambtenaar dat u deze informatie nodig heeft vanwege een inbreuk op de huurwetgeving en hieruitvolgend geding.

vangodlos21
Topic Starter

#3 , 15 aug 2015 11:49

Dank voor uw antwoord. Dat kan ik zeker doen; maar ik denk dat het met die inschrijving wel goed zit aangezien ook haar naamplaatje op de brievenbus hangt. Ze zal er officieel wel wonen maar of ze er ook effectief woont is een tweede. En dat wordt denk ik lastiger te controleren.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 aug 2015 12:21

Laat eens iemand anders (onbekend voor de verhuurder) gaan aanbellen en info inwinnen.

Terug naar “Huren”