Het gaat om een contract van 3 jaar, dus registratie of niet, het contract is geldig, en dat vanaf het moment van ondertekening. Dat de begindatum van huren nog in de toekomst ligt, heeft hier weinig mee te maken. Denk ik.Wettelijk heeft de verhuurder het recht u 3 maanden verbrekingsvergoeding te vragen vermist verbreking in het eerste jaar. Er werd wel al ondertekend, en dan telt het contract, vanaf de begindatum.
Een contract is geen pakje friet, dat als je geen zin meer hebt, je het gewoon weggooit.
Je kan er nog onderuit komen als het contract nog niet geregistreerd is.
In de eerste post stelt TS dat ze met zes personen samen huren, wat wijst op een soort samen-huizen; meestal wordt bij die contracten ook nog hoofdelijke aansprakelijkheid voorzien.welk soort huurcontract is dit?Domicilieren jullie nzich allemaal op dat adres? Je spreekt over 5 andere huurders. Huren jullie samen hetzelfde pand, maar betalen jullie elk afzonderlijk ten persoonlijke titel een huurbedrag aan de verhuurder? Lijkt me een beetje op informeel studentenkot in een woonpand. In dat geval is de verhuurder niet helemaal naar de letter van de wet bezig denk ik, en gezien het feit dat je medehuurders al een andere kanidaat gevonden hebben, denk ik dat je de nieuwe huurder gewoon kan voordragen zonder dat je een huurvergoeding moet betalen.
Ook als dit zo zou zijn, dan heeft verhuurder 2 maand na ondertekening om te registreren.Wettelijk heeft de verhuurder het recht u 3 maanden verbrekingsvergoeding te vragen vermist verbreking in het eerste jaar. Er werd wel al ondertekend, en dan telt het contract, vanaf de begindatum.
Een contract is geen pakje friet, dat als je geen zin meer hebt, je het gewoon weggooit.
Je kan er nog onderuit komen als het contract nog niet geregistreerd is.
Ik zou snel aanvaarden als ik u was, wil je niet het drievoud betalen.
De verhuurder wil mij 750 euro doen betalen voor opzeggen van het contract. Dus, om mijn naam in het contact te laten wijzigen door een andere naam. Ik snap dat het wettelijk toegestaan is een vergoeding van 3 maanden huur te vragen indien opzegging in het eerste jaar, maar zou ik hier vanonderuit kunnen geraken om de reden dat het contract nog niet loopt en/of nog niets betaald is?
Het huurcontract vermeld alle zes de namen van de huurders. De huurders dienen zich te domiciliëren.welk soort huurcontract is dit?Domicilieren jullie nzich allemaal op dat adres? Je spreekt over 5 andere huurders. Huren jullie samen hetzelfde pand, maar betalen jullie elk afzonderlijk ten persoonlijke titel een huurbedrag aan de verhuurder? Lijkt me een beetje op informeel studentenkot in een woonpand. In dat geval is de verhuurder niet helemaal naar de letter van de wet bezig denk ik, en gezien het feit dat je medehuurders al een andere kanidaat gevonden hebben, denk ik dat je de nieuwe huurder gewoon kan voordragen zonder dat je een huurvergoeding moet betalen.
Daar de huurders samen ondertekenden, dienen ze ook tezamen op te zeggen, en alle kosten hiervoor te delen (zelf te regelen). Wil er dus 1 iemand weg, moet in feite het contract verbroken worden (opzeg door de huurders), en een nieuw contract opgemaakt worden voor de blijvende huurders.Moeten jullie elk een huurwaarborg betalen of is er 1 som door jullie samen te storten? Wat gebeurt er als 1 huurder na bewoning vertrekt? Wordt er dan een uittredende plaatsbeschrijving gemaakt en een deel van de huurwaarborg aan die mens teruggeven (door wie) en wie heeft dan de (mogelijke) schade toegebracht?