Ons verhaal

Smieke
Topic Starter

Ons verhaal

#1 , 24 aug 2015 23:40

Beste mensen,

Ik wil hier gewoon even ons verhaal neerschrijven ivm met onze woning dat we huren sinds Juni 2008.
Wij hebben al sinds dat we hier wonen allerlei problemen gehad vooral met een lekkende douche, waardoor we overal schimmel plekken kregen. Daarover hebben we onze huisbaas aangetekend geschreven met de vraag of hij daar iets kon aan doen. Hij belde mij dan om mij te bedanken om het eens op papier te zetten. Er kwam een loodgieter maar het probleem bleef. Nu is het voor mij altijd al heel gevaarlijk geweest omdat ik zwaar reuma heb en als het nat ligt in de badkamer is er altijd gevaar om uit te glijden.

De hoeveelheid schimmel in de badkamer zorgt zowel bij mijn man als bij mezelf al een hele tijd voor gezondheid problemen met onze longen. De huisdokter zei ons ook dat dit daardoor voort komt. We hebben het hem zelf ook laten zien.

Vorig jaar eind april werd ons deur ingetrapt door een man die onder invloed was. Wij wonen in een straat waar nu eenmaal veel mensen voorbij komen. De deur omkadering zat deels los en waar het slot in zit stond als een boomerang. Er is een pv van opgemaakt en we hebben er ook een kopie van aan de huisbaas bezorgd want hij is de dag nadien ook meteen komen kijken. Hij heeft het slot eraf gedaan, is naar de winkel gaan zien voor een nieuw, maar hij vond niks want hij heeft het oud er terug weer opgestoken, waardoor we nu, meer dan een jaar later meer dan een halve centimeter speling op onze deur hebben en dat is echt niet veilig! Dus iedere avond gaat de deur extra op slot.

Iedere keer als ik hem belde de laatste tijd met vragen om douche te maken of deur te herstellen begon hij te zeggen dat we al lang blij mogen zijn dat hij de index niet aangepast heeft en dat we maar beter wat kalm kunnen zijn want dat hij eraan dacht om zijn huis te verkopen. Dus hebben wij ons ook stil gehouden.

We hebben al andere problemen genoeg dat we extra miserie kunnen missen. Onze gezondheid gaat achteruit en al die omstandigheden doen er geen goed aan.

Wij verhuizen binnenkort want hier nog langer blijven is geen optie. wij willen ons zwaar misbruikt! Onze huur was niet weinig en het stond iedere maand mooi op zijn rekening.
Dus wij waren zeer brave huurders.
Eind oktober zijn we hier weg, ik kan niet wachten.

Zijn er nog dingen die wij kunnen ondernemen tegen onze huisbaas (dat sterk op een huisjesmelker lijkt) voor de geleden schade?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 25 aug 2015 02:52

Je kan schade vragen, maar krijgen is een andere zaak.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2015 09:07

[quote="Smieke"]dat we al lang blij mogen zijn dat hij de index niet aangepast heeft en dat we maar beter wat kalm kunnen zijn Mogelijks was de huur dan zelf naar omlaag gegaan, want de index is de laatste jaren zeer lag of zelfs dalend.
Laat toch niet zo op jullie kop zitten. Stuur hem een aangetekende ingebrekestelling, en vraag hen om binnen x weke (max 4) de zake op orde te brengen, anders stap je naar de rechtbank.j/quote]

Reclame

KJ86

#4 , 25 aug 2015 09:31

Laat dat zo!
In oktober vertrekken jullie en de gebreken zijn totaal niet ernstig. Als je miserie op uw nek wilt halen, moet je echt in die pot beginnen roeren, dan heb je gegarandeerd een moeilijke sleuteloverdracht.
Het is zelf zo, dat er een kans is dat je aansprakelijk bent voor de lekkende douche. Je zegt dat je al sinds 2008 een lekkende douche hebt. Wanneer heb je dat gebrek gemeld? Als de oorzaak van de lek aan verouderde siliconen ligt, ben je als huurder sowieso aansprakelijk.
Geen index-aanpassing sinds 2008 is een mooie cadeau van een paar duizend euro.
De deur kan je met een beetje handigheid zelf herstellen, slotplaatje vervangen of terug in vorm kloppen.

Terug naar “Huren”