lakse huisbazin

konijn14
Topic Starter

lakse huisbazin

#1 , 20 sep 2015 15:25

Ik huur al 3 jaar een woning die eigenlijk niet in goede staat is, en waar de huisbazin van op de hoogte is.
Het zit namelijk zo, ik zit met vochtproblemen in de muur, en zou afkomstig zijn van de afvoer van het bad.
Ik had de huisbazin hiervan op de hoogte gebracht , en die zou iemand sturen om er naar te kijken. Er heeft iemand langs geweest en geconstateerd dat het inderdaad van de afvoer van het bad komt. Maar daar bleef het ook bij, en na herhaaldelijke mails die ik gestuurd heb naar de huisbazin, bleven mijn vragen onbeantwoord, en mijn muren nog steeds vochtig. Ik vraag me af wat ik hier kan aandoen. Want ik denk zelf met een aangetekend schrijven zij niet van haar troon te slagen is, en ze er nog steeds niks aan zal doen. In ieder geval , ik houd het hier niet bij , maar mijn vraag is, wat kan ik hieraan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 20 sep 2015 15:36

Stel haar in gebreke met een AS, en geeft haar 15 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Vermeld ook in u schrijven de talrijke mails, die je al verzonden hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2015 15:48

dus op datum a die mail
op datum b die mail
enz

Stuur AS en gewone brief - en verwijs in beide brieven naar elkaar

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2015 20:08

Stel haar in gebreke met een AS, en geeft haar 15 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Vermeld ook in u schrijven de talrijke mails, die je al verzonden hebt.
en eens die datum voorbij stap je naar de vrederechter.

j.demoor

#5 , 22 sep 2015 11:15

“Art.15.§ 1. Met behoud van de toepassing van artikel 135 van de Nieuwe Gemeentewet kan de burgemeester, op eigen initiatief of op verzoek, een woning die niet beantwoordt aan de vereisten en normen, vastgesteld met toepassing van artikel 5(lees zelf dit artikel), bij besluit ongeschikt of onbewoonbaar verklaren, op voorwaarde dat de gewestelijk ambtenaar de ongeschikt- of onbewoonbaarverklaring geadviseerd heeft en na de eigenaar en de bewoner gehoord te hebben...Art.16 § 1. Het verzoek om een woning ongeschikt of onbewoonbaar te verklaren, kan ingediend worden door het gemeentebestuur, de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn, de gewestelijk ambtenaar, een sociale woonorganisatie, de gezondheidsinspecteur van het ambtsgebied waarin de woning ligt, de wooninspecteur of iedereen die blijk geeft van een belang.”(15 JULI 1997. - Decreet houdende de Vlaamse Wooncode.)

‘ik zit met vochtproblemen in de muur, en zou afkomstig zijn van de afvoer van het bad’

Bij gebrek aan minnelijke oplossing kan u voornoemd verzoek indienen bij het gemeentebestuur.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”