Geachte, nu de renovatie van mijn appartement ten einde loopt en ik het ditmaal zonder rentmeester wil verhuren graag antwoord op het volgende: Tijdens de renovatie werden nieuwe leidingen voor water en elektriciteit geplaatst, ook nieuwe sanitair en douche met muurbekleding. Vloeren nieuw en slaapkamers voorzien van laminaat. Na dit alles zal de huurprijs normaal gezien hoger liggen dan wat de vorige huurder betaalde.De keuken is voorzien van diverse toestellen (kookvuur,ijskast,dampkap en oven).
Plaats ik een volledige lijst met apparaten in het huurcontract zoals de ingebouwde keukentoestel.
Vermeld ik ook de serienummers?
Vermits alles nieuw is telt uiteraard ook de garantie, maar eens deze verstreken is dan zijn de slijtagekosten voor de verhuurder. Maar wat indien na 4 jaar de oven moet vervangen worden ben ik als verhuurder dan verplicht om een nieuwe te installeren? of koopt de huurder er zelf één welke hij na afloop huurovereenkomst gewoon zelf meeneemt?
Of plaats ik niks van de keukentoestellen in het huurcontract? Met het idee wat er niet in staat moet ik ook niet vervangen bij defekt.
Graag advies met vriendelijke groeten Landscamp.