opmaak huurkontrakt

landscamp
Topic Starter

opmaak huurkontrakt

#1 , 24 sep 2015 16:33

Geachte, nu de renovatie van mijn appartement ten einde loopt en ik het ditmaal zonder rentmeester wil verhuren graag antwoord op het volgende: Tijdens de renovatie werden nieuwe leidingen voor water en elektriciteit geplaatst, ook nieuwe sanitair en douche met muurbekleding. Vloeren nieuw en slaapkamers voorzien van laminaat. Na dit alles zal de huurprijs normaal gezien hoger liggen dan wat de vorige huurder betaalde.De keuken is voorzien van diverse toestellen (kookvuur,ijskast,dampkap en oven).
Plaats ik een volledige lijst met apparaten in het huurcontract zoals de ingebouwde keukentoestel.
Vermeld ik ook de serienummers?
Vermits alles nieuw is telt uiteraard ook de garantie, maar eens deze verstreken is dan zijn de slijtagekosten voor de verhuurder. Maar wat indien na 4 jaar de oven moet vervangen worden ben ik als verhuurder dan verplicht om een nieuwe te installeren? of koopt de huurder er zelf één welke hij na afloop huurovereenkomst gewoon zelf meeneemt?
Of plaats ik niks van de keukentoestellen in het huurcontract? Met het idee wat er niet in staat moet ik ook niet vervangen bij defekt.
Graag advies met vriendelijke groeten Landscamp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2015 16:44

De opsomming van de keukentoestellen maak je best in de ingaande plaatsbeschrijving, met typenummer en merk.
Gezien de huur van deze toestellen mee is inbegrepen in de huishuur, kan je voor de sleet ,niets vragen en zal je moeten vervangen als ze niet meer te herstellen zijn.
Ze niet vermelden in Contract of PB zal u niet ontslaan ze te vervangen als ze stuk zijn.

Reclame

Terug naar “Huren”