Opzeg door verhuurder wegens nieuwe huurders: asielzoekers/vluchtelingen

TheJudge007
Topic Starter

Opzeg door verhuurder wegens nieuwe huurders: asielzoekers/vluchtelingen

#1 , 29 sep 2015 08:46

Is dit in Belgie mogelijk ? Blijkbaar wel want het is hier al gebeurd. Maar is het conform de huurwetgeving ?

Huurders krijgen opzeg omdat de woning moet dienen voor asielzoekers. Ik dacht dat dit in strijd was met de huurwetgeving. Asielzoekers/vluchtelingen zijn geen familie van de verhuurder.

https://www.youtube.com/watch?v=77MIfPr1k3Y

https://www.youtube.com/watch?v=PnE3cFEehxg
Laatst gewijzigd door TheJudge007 op 29 sep 2015 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 29 sep 2015 08:51

Nee dit kan niet, iedereen dien het contract na te leven. Wat u gelezen hebt gaat niet over huur, maar over een noodwoning.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

TheJudge007
Topic Starter

#3 , 29 sep 2015 09:56

Dat wat ik gelezen had van die familie hier in B, daar kan wel van een noodwoning sprake geweest zijn, ik heb die link niet meer maar geloof U wel. Dan moet ik het verkeerd gelezen of geinterpreteerd hebben.

Maar wat betreft die filmpjes op YT, dat zijn toch geen noodwoningen dacht ik waar die mensen uitgezet gingen worden. Dus blijft mijn vraag of dat in B mogelijk is, en of het niet zou indruisen tegen de huurwetgeving hier.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2015 11:03

Duitse huurwetgeving is totaal anders dan die in ons land. Heb meer dan 10 jaar het beheer gedaan van een paar huizen in dat land. Ook de verkoop verloopt op een andere wijze en kan tot meer dan 1 jaar aanslepen.

Terug naar “Huren”