kan huurcontract opgezegd door verhuurder als blijkt dat er meer personen dan in contract opgenomen in appartement wonen

dragonsmerel
Topic Starter

kan huurcontract opgezegd door verhuurder als blijkt dat er meer personen dan in contract opgenomen in appartement wonen

#1 , 06 okt 2015 17:11

ik huur een appartement met een contract dat jaarlijks verlengd wordt of kan opgezegd worden. in het contract staat dat het door maximum 4 personen mag bewoond worden. appartement heeft 3 slaapkamers. mijn vriend woont hier eigenlijk ook samen met zijn dochter. totaal dus 6 personen nu. als hij zijn adres hier nu officieel zet en de verhuurder komt dit te weten wat kunnen dan de gevolgen zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 06 okt 2015 17:48

Het hangt niet af van de verhuurder, maar de oppervlakte van het appartement. Het is de oppervlakte die bepaalt hoeveel personen er mogen wonen.

Turaki

#3 , 06 okt 2015 18:08

Verhuurder kan hiervoor het contract niet opzeggen.

Reclame

Tope

#4 , 06 okt 2015 18:30

"Ik huur een appartement met een contract dat jaarlijks verlengd wordt of kan opgezegd worden."
Een contract van één jaar kan toch maar één keer verlengd worden, niet?

dragonsmerel
Topic Starter

#5 , 06 okt 2015 18:40

Turaki hoe zeker ben je ervan? Kan ik dat ergens vinden?

sloeberken

#6 , 06 okt 2015 20:31

"Ik huur een appartement met een contract dat jaarlijks verlengd wordt of kan opgezegd worden."
Een contract van één jaar kan toch maar één keer verlengd worden, niet?
Inderdaad kan maar 1 maal schriftelijk verlengd worden, gebeurd dit niet dat word het een 9 jarig contract.
Enkel de vrederechter kan een contract ontbinden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”