Student en samenwonen

Dredd
Topic Starter

Student en samenwonen

#1 , 12 okt 2015 10:55

Binnenkort verhuis ik naar een nieuwe woonplaats, een appartement.
Ikzelf werk en mijn vriendin studeert nog.

Nu zouden we graag gaan samenwonen, maar momenteel loopt haar contract voor haar studentenkot nog en als ze het vroegtijdig wil opzeggen zou ze een nieuwe huurder moeten vinden voor haar studentenkot.

Ik zou echter binnenkort het contract voor de nieuwe woonplaats moeten ondertekenen, maar mijn vriendin kan in deze tijdspannen niet zo snel een nieuwe huurder vinden. De Eigenaar van het nieuwe appartement zou echter liever zien dat er 2 mensen het contract ondertekenen.

Mijn vraag is dus, of het mogelijk is dat mijn vriendin samen met mij het contract voor het nieuwe appartement mee ondertekent ook al staat ze nog onder contract voor haar huidig studentenkot?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 12 okt 2015 12:59

Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Je kan perfect 2 zaken tegelijk huren.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2015 14:10

Yep, ik zie ook het probleem niet... Laat haar gerust mee tekenen. Ik zou ook niet weten waarom dit niet zou kunnen... Je kan wel niet op twee plaatsen gedomicileerd zijn. Maar ik kan me niet voorstellellen dat er in een huurcontract voor een studentenkamer een domicilie-verplichting staat (in tegendeel zelfs).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

sloeberken

#4 , 12 okt 2015 15:00

Wel goed nadenken over de financiële kanten van 2 huurcontracten, wie contract tekent is mede verantwoordelijk voor alle betalingen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”