(KJ86 is me blijkbaar voor geweest

)
Staat die verwarming genoteerd in de plaatsbeschrijving en zo ja, staat er bij dat het element in die ruimte niet werkt? In principe lijkt dit me een herstelling die ten laste is van de verhuurder, vooral omdat het defect reeds bestond bij intrekken van de huurder en het dus beslist niet te wijten is aan een gebrek aan normaal onderhoud of een fout van hem.
Art 6 van het k.b. van 8 juli 1997 (elementaire bewoonbaarheidsvereisten):
De woning moet ten minste voorzien zijn van:
[.....]
5° voldoende verwarmingsmiddelen die geen risico inhouden bij normaal gebruik of ten minste de mogelijkheid om één of meer verwarmingstoestellen te plaatsen en aan te sluiten
[....]
Vlaamse wooncode:
[...]
3) de verwarmingsmogelijkheden, inzonderheid de aanwezigheid van voldoende veilige verwarmingsmiddelen om de woongedeelten
met een woonfunctie tot een normale temperatuur te kunnen verwarmen of de mogelijkheid deze op een veilige manier aan te sluiten;
[...]
Een slaapkamer lijkt me een woonvertrek te zijn; of u uw slaapkamer al dan niet verwarmt doet niet ter zake. Ik denk dat indien u niet kan aantonen dat de huurder bij intrek wist dat het toestel niet werkte en daarmee akkoord was, u zal dienen te herstellen. Anders kan u hem wijzen op de mogelijkheid (gesteld dat die er is) een veilig elektrisch vuurtje in te pluggen in het stopcontact.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.