huurcontract van 9 jaar

kanuni
Topic Starter

huurcontract van 9 jaar

#1 , 04 jan 2016 06:04

hallo

ik heb 2 jaar geleden een huurcontract getekent van 9 jaar omdat nu deze appartement te klein is voor mij wou ik verhuizen maar mijn huisbaas zegt dat ik 3 maanden opzegtermijn + 1 maand schadevergoeding moet betalen , ik weet wel als de huurcontracten van langetermijnen niet geregistreerd zijn dan moet ik zelfs geen opzeg termijn wachten en zo maar kan vertrekken mijn vraag is nu ik had zelf geregistreerd toen is dat geldig of moest dat door huisbaas gebeurd zijn ? :? ik weet wel dat hij zeker niet gedaan heeft ..

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jan 2016 07:30

U hebt het geregistreerd en dat is even geldig. Uw verhuurder kan dat contract in principe online als 'geregistreerd' zien staan (indien hij weet waar kijken). Voor de rest heeft hij volledig gelijk met de opzegtermijn en de verbrekingsvergoeding. Het is dan ook niet meer dan correct dat u dit betaalt, u kende de wetgeving toen u tekende, kom dan ook uw verbintenissen na.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huren”