Plaatsbeschrijf

Maria_vr
Topic Starter

Plaatsbeschrijf

#1 , 11 jan 2016 15:31

Hallo, ik ben per januari in Brussel komen wonen en heb met mijn huurbaas afgesproken dat er een Plaatsbeschrijf zou worden opgemaakt. We hadden een afspraak eind december waarvoor ik uit Amsterdam over ben gekomen maar toen was de persoon die het zou opmaken er niet, hij had de datum verkeerd en zou de dag erna het doen. Inmiddels is het een maand verder en heb ik nog steeds geen beschrijf. Ik woon er sinds 1 januari, ik heb wel foto's gemaakt maar ik wil dat beschrijf ook hebben. Wat kan ik doen? Kan ik een andere partij vragen het op te maken? Ik heb er meerdere malen om gevraagd maar krijg het steeds niet. Inmiddels vertrouw ik het niet helemaal meer... Wat kan ik doen?

Dank vast voor advies!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 11 jan 2016 16:18

Als er een PB opgesteld wordt, is dit enkel en alleen in het voordeel van de huurder.
Mijns inziens heb je al moeite genoeg gedaan om deze te vragen, dus ik zou hier niet meer om vragen.

Tope

#3 , 11 jan 2016 16:23

Je bedoelt waarschijnlijk "in het voordeel van de VERhuurder?

Reclame

Blaatpraat

#4 , 11 jan 2016 16:33

Je bedoelt waarschijnlijk "in het voordeel van de VERhuurder?
Nee, huurder.

Als er geen plaatsbeschrijving is bij intrede, heeft een verhuurder niets om op terug te vallen bij uittrede die schade kan aantonen.
Dan moet deze al serieus veel moeite doen om schade die een huurder zou gemaakt kunnen hebben te bewijzen.

artemis

#5 , 11 jan 2016 17:30

Dan bedoel je waarschijnlijk:

Als er geen PB opgesteld wordt, is dit enkel en alleen in het voordeel van de huurder.

Maria_vr
Topic Starter

#6 , 12 jan 2016 08:06

Dat is een hele geruststelling, dank! Ik dacht dat het in België andersom was en dat ik bij vertrek moest aantonen dat de schade er al zat.
Dat hoef ik er inderdaad niet meer naar te vragen! Veel dank nogmaals!

Terug naar “Huren”