Uithuiszetting

anoniempje17012015
Topic Starter

Uithuiszetting

#1 , 15 apr 2016 18:24

Ik kreeg een brief van het ocmw waarin ze vermelden dat ze via de gerechtsdeurwaarder /vredegerecht vernamen dat er een mogelijke uithuiszetting zou plaatsvinden. Er staat geen reden of eender wat in vermeld. Enkel om met hen contact op te nemen. Nu is mij vraag wat zijn de redenen dat er een uithuiszetting zou kunnen plaatsvinden? Ik hoop dat er iemand hier me juiste juridische info over kan geven want ik moet de 26ste bevallen van een dochtertje en heb zoveel bang om op straat te komen staan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 15 apr 2016 18:48

Hebt je huurachterstand, is er een vonnis geweest.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

anoniempje17012015
Topic Starter

#3 , 15 apr 2016 19:02

Ik heb 1maand achterstand inderdaad. Van een vonnis ben ik niet op de hoogte.

Reclame

sloeberken

#4 , 15 apr 2016 19:27

Zonder vonnis kan er geen uithuiszetting gebeuren.
Neem zo snel mogelijk contact op met OCMW en zeg hun dat je hoogzwanger bent. Vraag hen als er een dagvaarding komt voor een prodeo advocaat.

anoniempje17012015
Topic Starter

#5 , 15 apr 2016 19:44

Dus het kan wel na 1maand huurachterstal? Want op het internet kan ik geen wettelijke procedures vinden hierover. Er staat na enkele maanden achterstal en dergelijke. Maar er staat niets van 1maand .

sloeberken

#6 , 15 apr 2016 19:55

Verhuurder kan naar vrederechter stappen wegens achterstallige huur, ook al is het maar 1 maand, en ontbinding huurcontract vragen.
Maar heel zelden word dit direct toegekend, en krijg je nog een kans. Als je dagvaarding krijgt moet je er zeker naartoe gaan, of u advocaat.
Indien mogelijk betaal al iets van u achterstand.

anoniempje17012015
Topic Starter

#7 , 15 apr 2016 20:54

Indien ik de helft van de achterstand zou betalen,zou dit dan al in mijn voordeel kunnen spreken denkt u? Of ik bedoel dat er dan minder kans is eruit te worden gezet? Of houden ze hier geen rekening mee?

sloeberken

#8 , 15 apr 2016 22:06

Indien ik de helft van de achterstand zou betalen,zou dit dan al in mijn voordeel kunnen spreken denkt u? Of ik bedoel dat er dan minder kans is eruit te worden gezet? Of houden ze hier geen rekening mee?
Als je dat doet zal er weinig rede zijn om u te veroordelen.

anoniempje17012015
Topic Starter

#9 , 15 apr 2016 22:38

Is dit een gedacht van u of ben je hier zeker van? Wat kunnen nog andere redenen hiervoor zijn voor uithuiszetting? Enkel huurachterstal of?

sloeberken

#10 , 16 apr 2016 06:29

Heel zeker van.

anoniempje17012015
Topic Starter

#11 , 16 apr 2016 08:08

Ok dan kan ik dit het beste al doen. Huurachterstal is de enige reden voor uithuiszetting dan. Of kan het nog een andere reden hebben? En hoe kan het dat als er nog geen vonnis geweest is,dat ik toch al zo een brief krijg van het ocmw? En er staat op die brief mogelijke uithuiszetting,is dit dan zogezegd eigenlijk omdat het nog niet werd uitgesproken of?

sloeberken

#12 , 16 apr 2016 08:20

Zolang er geen vonnis is, kan verhuurder u er niet uitzetten, heeft verhuurder al een aangetekend schrijven gestuurd.
Neem contact op met OCMW, maar zou me niet teveel zorgen maken.

anoniempje17012015
Topic Starter

#13 , 16 apr 2016 08:39

Wel het zit zo dat mijn post wordt doorgestuurd naar een kennis van me. Zover ik weet geen aangetekende brief gekregen maar ben daar natuurlijk niet 100% zeker van. Ik weet ook niet of ze enkele brieven achterhielden of niet. Van deze brief werd ik gisteren op de hoogte gebracht. Heb zoveel bang zeker omdat ik binnen dit en 2weken moet bevallen. Het enige wat ik momenteel kan doen is de helft van de achterstal storten. Meer heb ik niet.

bambipower

#14 , 16 apr 2016 09:44

Als ik in uw berichtgeschiedenis ga lezen, lees ik dat je een tijdje zonder dommicilie daar gewoond hebt. En dat je 'soms' 2 maand achterstal huur had. Doordat je dommicilie niet in orde was, zou dat ook kunnen verklaren waarom je geen dagvaarding hebt ontvangen, maar ze er 'misschien' wel geweest is.

anoniempje17012015
Topic Starter

#15 , 16 apr 2016 09:47

dit klopt inderdaad maar vanaf december is mijn adres hier officieel in orde dus is nu toch al een 4maanden. plus dat het natuurlijk ook zo is,dat ik op het huurcontract sta dus dat de huisbaas hier dan zoiezo ook wel alle post die hij zou hebben opgestuurd ed op dit adres gebeurde uiteraard. zoals ook de dagvaarding vermoed ik omdat het toch over dat adres gaat.

Terug naar “Huren”