Ik verhuur een woning in een Vierkants hoeve tegen een zeer schappelijke prijs aan (ex-) familie , in een los document staat duidelijk dat deze persoon er tegen die prijs mag blijven wonen als hij ook de aangelegen gebouwen onderhoud ( 1 ervan heeft zelfs een aparte elektriciteit meter op een adres).
In dat gebouw zitten ook nog spullen van mij. Huurder betaalt al een tijdje niet meer omwille van een conflict en de aanliggende gebouwen zijn in erbarmelijke staat aan het komen. Toen ik de aangelegen gebouwen bezocht (die hij niet huurt) stelde ik vast dat een dele van mijn spullen al weg waren en ruimtes vol met zijn spullen stonden. Toen de huurder merkte dat ik in het aangelegen gebouw was heeft hij de sloten verandert en trok hij naar de politie, die hem afwimpelde als burgerlijke zaak.
Wat zijn mijn opties hier ? Ik zie wel een strafbaar feit in de vorm van misbruik van vertrouwen : onder 'onderhouds-' overeenkomst heeft hij zaken toegeëigend en bovendien heb ik geen toegang meer tot gebouwen waarvan ik de eigenaar ben, maar niet verhuur ...
Goede raad ?
Dank bij voorbaat