Faling bedrijf & Inwonen huurpand

KRISTELKIKI
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Faling bedrijf & Inwonen huurpand

#1 , 11 jul 2016 17:55

Mijn broer heeft een NV. Meer dan waarschijnlijk wordt binnenkort het faillissement aangevraagd voor deze NV.

Ik woon in & officieel geregistreerd in het huurhuis van mijn broer.
Wat bij komende faillissement :
- Kan ik mede-verantwoordelijk worden gesteld voor de schulden van de gefaalde NV via mijn persoonlijke zichtrekening
- Ik heb officieel totaal niets maken met deze NV, nooit borg gestaan voor iets en/of documenten ooit getekend bij voor deze NV
- Ik ben gewoon officieel inwonend in een huurhuis, welke mijn broer huurt van de (huis-)eigenaar

- Moet ik beter mijn adres officieel verplaatsen ?
- Welke verantwoordelijkheid kan mij te laste worden gelegd als inwoner, op hetzelfde adres van mijn broer, in een door hem gehuurd huis ?

Hoor graag,
Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 11 jul 2016 18:50

Het is niet u broer die failliet gaat maar de vennootschap de NV.

En neen als je niks met de NV te zien heeft zal men ook niet tot bij u komen !!!
Die huur als dit op zijn naam is heeft dit ook niks met het faillissement te zien.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

KRISTELKIKI
Topic Starter

#3 , 11 jul 2016 21:24

Hi bedankt voor de snelle en duidelijke reactie van uwentwege.
Ik heb nooit iets te maken gehad met deze NV.

Met andere woorden, ik kan niet mee verantwoordelijk worden gesteld voor de faling van NV. Men kan dus nooit mijn persoonlijke bankrekening aanwenden voor evt schuldaflossing van de NV, die tot heden nog niet faling is.

Maar misschien is het beter dat ik ander adres neem. Maar toch een geruststelling dat men mijn bankrekening niet kan aanwenden voor evt schuldaflossing.
Dank voor uw reactie, ik was even in paniek

Reclame

Franciscus

#4 , 13 jul 2016 22:04

Uw adres ook niet als u daar mag wonen voorzien in contract of als medebewoner vb uw broer woont er ook en de huur betaald wordt.
Als de NV natuurlijk het pand huurde is het iets anders dan kan u best met curator / eigenaar pand een nieuw contract afsluiten

Terug naar “Huren”