Hoe onderling akkoord vroegtijdig vertrek tijdens opzegperiode opstellen?

veronica2111
Topic Starter

Hoe onderling akkoord vroegtijdig vertrek tijdens opzegperiode opstellen?

#1 , 17 aug 2016 21:19

Goedenavond iedereen,

Mijn opzegperiode loopt tot en met 30/09/2016, de opzeg is gedaan door de verhuurder en woning is ondertussen verkocht, dus nieuwe eigenaars sinds 03/08/2016.
De nieuwe eigenaars contacteerden mij reeds tweemaal (éénmaal mondeling en éénmaal per mail) met de vraag wanneer ik nu eindelijk ging vertrekken en of dat echt niet vroeger kon dan 30 september 2016. Ik vertelde hen dat ik inderdaad ook wel graag vroeger wil vertrekken maar dat ik vastzit aan het huurcontract met hen tot 30/09/16.
Zij schreven (per mail) dat ze zeker akkoord gaan met een vroeger vertrek en zonder boete (de resterende verschuldigde huur voor de maand september bedoelen ze), ze gingen het imo kantoor hierover contacteren dat zij dat op papier moesten zetten nl dat ik vroeger mocht vertrekken van hen (de nieuwe eigenaars) zonder enige boete. Het imo kantoor liet mij weten dat zij een contract hadden met de vorige eigenaar maar niet met de nieuwe eigenaars, dus dat we het zelf moesten oplossen (onderling).
Nu kreeg ik een brief (per gewone post) van de nieuwe eigenaars waarin ze schrijven "
Geachte, Bij deze kunnen wij u bevestigen dat wij ons akkoord verklaren dat u de woning, waarvan wij eigenaar werden op datum 03 augustus 2016, voor datum van 30 september 2016 verlaten mag. Wij mochten van U vernemen dat dit reeds begin september zou zijn en voor ons is dit in orde. Graag willen wij van u dit schriftelijk bevestigd hebben. wil dan ook dit per brief én per mail sturen naar ons adres."
Is die brief van hen voldoende rechtsgeldig voor mij om het pand te kunnen verlaten voor einde huurcontract zonder boete (huur voor de maand september nog).?? Of hoe moet hun brief zijn om géén enkel probleem te kunnen geven of eisen achteraf?
En hoe stel ik het beste die brief voor hen op waarin ik dus bevestig dat ik graag begin september zou willen vertrekken uit de huurwoning, zonder resterende huurperiode nog te moeten betalen natuurlijk (daar ik anders voor 2 panden huur moet betalen gedurende de maand september).
dank voor jullie hulp en info!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 18 aug 2016 12:00

Als hun handtekening erop staat, is deze brief geldig.

Gewoon doen wat erop staat, en in jouw brief verwijzen naar hun brief, waarbij je bevestigd dat je begin september (leg een datum vast) de woonst verlaat, hierdoor de maand september niet zult betalen, en een datum wilt afspreken voor de uittrede.

Reclame

Terug naar “Huren”