hondenhaar op gemeenschappelijjke gang

ikkedirk
Topic Starter

hondenhaar op gemeenschappelijjke gang

#1 , 09 sep 2016 16:04

Graag had ik jullie mening over het volgende :
Gegevens : appartement in blok met syndic is verhuurd aan jong koppel met kindje voor één jaar sinds 1/8/2016. Het probleem is het hondenhaar op de gemeenschappelijke trap en de snuit van de hond op de glazen voordeur. (één van de 8 bewoners, maakt hier een probleem van). De gang wordt om de veertien dagen gekuist door externe firma. De huurder gaat om de twee dagen met borstel en blik de gang af om eventuele haren te verwijderen. (Het betreft wel een grote hond). één bewoner vind momenteel dat een grote hond niet thuis hoort op een appartement.
Huurcontract zegt : Dieren zijn enkel toegelaten mits voorafgaande en schriftelijke toestemming
van de verhuurder. Deze toestemming dient als een loutere gedoogzaamheid
te worden aanzien. Iedere hinder, van welke aard dan ook, is van aard een
onmiddellijk einde te stellen aan de toestemming. In laatstgemeld geval zal
de huurder binnen de 24 uur de dieren weghalen van verhuurde goed.
Huishoudelijk reglement zegt :Het is eigenaars toegestaan kleine huisdieren te (laten) houden in zover het geen enkele hinder veroorzaakt. Indien er hinder vastgesteld wordt, zal het dier via beslissing met eenvoudige meerderheid onmiddellijk verwijderd moeten worden.
Mijn vragen zijn: a. Die ene persoon gaat proberen om met de hulp van anderen meedeeigenaars die grote hond buiten te werken.(in het verleden ook reeds gedaan met kleine hond). Kan dit gebeuren door eenvoudige meerderheid van stemmen????
b .Ik (verhuurder) kan toch enkel vragen aan mijn huurder om elke dag , nadat de hond 3x per dag buitengelaten is, om dan de trap op haren te controleren en op te kuisen. Maar meer kan ik toch niet doen????
c. Volgens mij kan alleen de vrederechter beslissen ofdat die grote hond weg moet omdat die enkel haren verliest.( geen reukhinder, geen andere last, af en toe blaffen(als iemand passeert).Klopt dit????
Laat het duidelijk zijn, wij als verhuurder wensen dat de huurder kunnen blijven .
d. Die ene persoon wenst dat de gang kraaknet blijft en volgens ons overdrijft ze hierin.
e. Ik vind dat die ene persoon dan maar naar de vrederechter moet gaan om zijn gelijk/ongelijk wil halen. Dit klopt toch????
f. tot hiertoe alleen 5x telefoon gekregen omdat de gang vuil is. De syndic nog niets van gehoord.
Graag jullie mening en op voorhand dank ik jullie hiervoor.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 sep 2016 16:55

Enkel een vrederechter kan dit bevelen in een vonnis, niemand anders kan voor rechter spelen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

tira00

#3 , 09 sep 2016 21:47

Denk ook niet dat ze u als verhuurder erin mogen betrekken.
Als zij een probleem hebben moeten ze ermee naar de vrederechter.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 sep 2016 22:01

Hebt u als verhuurder de reglementen van het gebouw gegeven bij huurcontract?
het huishoudelijk reglement en het reglement van het gebouw en desnoods de basisakte.

ikkedirk
Topic Starter

#5 , 10 sep 2016 14:58

Een huurder heeft de basisakte toch niet nodig. Het reglement van de blok door de syndic opgemaakt hangt bij het huurcontract. Wij als verhuurder hebben geen probleem met de huurder. Het is een medeeigenaar tegen onze huurder zijn hondenhaar, niet meer niet minder. Maar wel op de gemeenschappelijke delen, de trap, alsook de glazen voordeur waar de hond zijn snuit op zet.

Terug naar “Huren”