De elektrische installatie is compleet verouderd en gevaarlijk (geen verliesstroomschakelaar) en er zijn natte muren met schimmel.
Toen ik hier kwam wonen bijna 3 jaar geleden was er boven in een kamer nog duidelijk te zien dat de muur was nat geweest. De huisbaas zei dat het was opgelost. Het plafond in de living net onder die kamer vertoonde ook sporen van vocht en er kwamen pellen af. De huisbaas zei me dat het met te schilderen allemaal goed kwam. Zo gezegd zo gedaan, ondertussen heb ik het plafond al 6x geschilderd en komt het behang naar beneden. Telkens heb ik hem erover gesproken en ongeveer een jaar geleden zei hij dat er iemand was langs geweest en er iets mis was aan de schoorsteen en dat het opgelost was. Ok goed weer wachten tot de muren zouden drogen. Niets is minder waar het wordt maar natter en ook de buitenmuur is zichtbaar nat, ik geloof er niks van dat er iemand is geweest om het te repareren. Dat een een hoop kleinere akkefietjes hebben me doen besluiten hier weg te gaan de moment dat ik de kans kreeg een woning te huren waar mijn hondjes ook welkom zijn.
Ondertussen ben ik dus bezig met mijn verhuis en omdat de kasten in de living al leeg zijn trek ik die van de muur. Ik stond verstomd van wat ik daar zag, alles kletsnat en vol schimmel, ook de rug van de meubels.

Ik was al raad gaan vragen bij de huurdersbond en die zegden me dat ik fout heb gedaan met nooit een aangetekend schrijven te sturen voor de gebreken. Fout van mij maar ik vond het beter over komen om over dingen te praten in zo'n geval. Ze gaven me het advies om in mijn opzegbrief dan maar de mankementen te vermelden en dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb een brief terug gekregen maar geen woord over de gebreken. Voor mij weer een bewijs dat hij er zich niets van aan trekt!!
Dit was allemaal voor dat ik die grote vieze natte schimmelvlekken achter de meubels vond.
Zou ik in dit geval nog iets kunnen doen, schadevergoeding misschien??
Vriendelijke groeten