Vroegtijdig opzeggen huurcontract 3 jaar

Nida
Topic Starter

Vroegtijdig opzeggen huurcontract 3 jaar

#1 , 17 jan 2008 08:42

Op 1 mei 2006 is ons huurcontract ingegaan voor een periode van 3 jaar. Eind oktober 2007 hebben we een aangetekend schrijven gedaan om het huurcontract te ontbinden op 31 januari 2008. We kregen een reactie terug waarin stond dat wij het huurcontract op deze manier niet konden opzeggen en dat we naar hun kantoor moesten komen voor een verbreking van het contract. Daar hebben we dan een papier getekend waarin de opzeg van 31 januri 2008 staat maar waar ook in staat dat we huur moeten blijven betalen zolang de verhuurder (prive persoon) geen solvabel huurder heeft gevonden. Ondertussen zijn er al meer dan 30 koppels komen kijken en er waren zeker al geïntresseerden bij maar niet solvabel genoeg.
De eigenaar kan nu iedereen blijven weigeren tot april 2009, maar ik wil niet zolang huur blijven betalen. Kan ik hier onderuit?

Wat als ik nu geen huur meer betaald, gaan ze mij er dan uitzetten (wat mij ideaal lijkt, het huis staat toch leeg) of gaan ze me een deurwaarder sturen?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#2 , 17 jan 2008 14:02

geachte,

indien U geen huur meer betaald zal men inderdaad een gerechtsdeurwaarder sturen.

Het kan evenwel niet zijn dat de eigenaar al 30 huurders heeft afgewezen wegens insolvabel.

Ik zou een raadsman raadplegen om één en ander na te kijken.

mvg

Reclame

Terug naar “Huren”