Geachte,
Ik ben sedert 1998 huurster van een sociale woning.
Mijn huur werd altijd netjes op tijd betaald, nooit achterstal of problemen gehad.
Deze maand echter, heb ik mijn huishuur ipv begin van de maand op 23 mei betaald, dit wegens een vergissing van mijn werkgever waardoor ik 18 gewerkte uren niet uitbetaald gekregen heb eind april.
Intussen heb ik deze uren uitbetaald gekregen op 22 mei, en op 23 mei heb ik onmiddellijk mijn volledige huishuur netjes betaald per Homebank.
Toen ik evenwel de avond van 23 mei thuiskwam van mijn werk, stak er een brief in mijn brievenbus van een Incassobureau.
Ik moet nu een hele vragenlijst invullen, ik moet ook een bewijs van betaling naar hen opsturen en ze dreigen ook met 'sancties' indien ik niet betaal binnen de 15 dagen (vanaf 23 mei?). Dit terwijl mijn huur netjes betaald is intussen.
Kan dat Incassobureau mij nog iets maken? Moet ik toch contact met hen opnemen?
Eerlijk gezegd ben ik niet goed van de hele situatie: ik heb nog nooit voordien maar 1 dag te laat mijn huur te laat betaald.
Kan iemand mij advies geven? Ik heb echt geen zin in rompslomp, naar de bank te moeten gaan om het bewuste uittreksel van betaling (ik heb geen printer) op te sturen , noch om die hele vragenlijst van het Incassobureau in te moeten vullen.
Hartelijk dank aan iedereen die mij kan helpen.