Huurcontract verloopt op 30 april 2008....

marjorie
Topic Starter

Huurcontract verloopt op 30 april 2008....

#1 , 25 jan 2008 14:14

Hallo, ik heb een paar vraagjes.
Ik en mijn vriend gaan verhuizen naar west-vlaanderen(wij wonen nu in oost-vlaanderen)naar het huis van de vader van mijn vriend( die vader is nu al een tijdje gestorven). momenteel zijn er geen huurders in het huis en daarom hebben we besloten naar daar te verhuizen en we hebben een overeengekomen met mijn schoonmoeder dat we een redelijke prijs van huishuur gingen betalen aan haar, het is veel goedkoper dan een ander huis te moeten huren want we zitten een beetje met plaatsgebrek en hebben een zoontje en daarom wordt het hier wat krap met drie inwoners en daarom zouden we ook naar west-vlaanderen willen verhuizen omdat het huis daar veel groter is. Maar voor het huis waar ik momenteel in woon loopt mijn contract tot 30 april 2008, moet ik dan drie maanden op voorhand nog een aangetekende brief sturen met de opzeg? Wanneer stuur ik die het beste op? Moet dat JUIST drie maand op voorhand zijn, dus zou ik nu de 30ste januari die brief moeten opsturen? En als we dan blijven tot juist de 30 april dan moeten we geen nieuwe huurders zoeken toch? Of vergis ik mij? En kunnen jullie me ook zeggen hoe ik het beste een opzegbrief maak? Sorry voor de vele vragen maar hopelijk kunnen jullie me helpen, want heb daar totaal geen verstand van :) Alvast bedankt mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#2 , 25 jan 2008 15:12

geachte,

U dient de huurovereenkomst inderdaad op te zeggen, anders zal de huurovereenkomst stilzwijgend verlengd worden.

Per aangetekend schrijven dient dit te gebeuren.

In Uw schrijven verwijst U naar de huurovereenkomst en het pand dat U huurde en zegt U dat U de huurovereenkomst wenst op te zeggen vanaf eind januari tot april 2008.

mvg,

Pieter Verherstraeten

marjorie
Topic Starter

#3 , 31 jan 2008 13:17

@ pieterverherstraeten: Bedankt he! groetjes

Reclame

Terug naar “Huren”