Taks 2 de verblijf....verhoor in gemeentehuis.

smart
Topic Starter

Taks 2 de verblijf....verhoor in gemeentehuis.

#1 , 11 jul 2017 07:31

Beste,
Ivm taks 2 de verblijf, aangerekend als de huurder er geen domicilie had met 1 januari.....
Dit gebeurde in de loop van de maand januari, wegens omstandigheden.
Als eigenaar diende ik bezwaarschrift in en zal 'gehoord ' worden in september in het gemeentehuis.
Hoe kan ik mij best voorbereiden?
Volgens de burgemeester kan ik geen recht halen?
Ik neem alvast dossier vertrekkende huurder die weg moest tegen 1 december maar niet weg was. De nieuwe huurder wachtte op zijn bed dat hij maar niet ontving,,,,enz enz.
Nu indien taks aangerekend wordt, heeft de nieuwe huurder een document getekend dat hij dit dient te betalen. Maar ik wil nog een poging ondernemen om,dit te vermijden. Wie heeft tips. Dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2017 10:54

Dat is inderdaad de waanzin nabij maar ja het zijn politici en daar zijn we één en ander van gewoon.
Dit zou betekenen dat men geen woning meer kan verhuren in de loop van de maand december, woning waar de eerdere
huurder eerst op 31 december vertrekt.
Want voor elk contract dat in die maand wordt ondertekend en ingaat per 1 januari daaropvolgend is het onmogelijk voor de huurder
om met de allerbeste wil daar reeds op 1 januari gedomicilieerd te zijn.

Maar zoals ik reeds al zo dikwijls schreef stonden de meeste politici niet op de eerste rij op de dag toen het verstand werd uitgedeeld.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2017 11:33

Verhuurders die door die omstandigheden huurders hebben die nog niet zijn ingeschreven op de gemeente ontvangen eerste een schrijven om dat te melden. Daarna is er nog tijd om dat recht te zetten, als blijkt dat er huurders wonen die nog niet de gelegenheid hadden zich in te schrijven.
Heb ooit in Leuven 3 studentinnen gehad die mijn appartement vanaf 1 oktober huurden als kot, en er niet waren ingeschreven. Uiteraard ontdekte de stad Leuven dat in de loop van de maand januari van het jaar daarop.
Stad aangeschreven, met kopie van huurovereenkomst, en gelijktijdig huurders (toch minstens 1) verplicht zich in te schrijven. Na amper 14 dagen was probleem al opgelost en taks niet meer verschuldigd

Reclame

Terug naar “Huren”