Beste,
Wij zijn 30 juni verhuisd uit ons huurappartement waar we 3 jaar gewoond hebben. Op vraag van het Immokantoor werd er op 1 juli afgesproken in het appartement voor de uittredende plaatsbeschrijving en sleuteloverdracht. Wij zijn toen op voorhand nog eens gaan kuisen, waarbij het leeglaten van de keukenpombak, de afvoerleiding uit de buis springt, in het keukenkastje (was ook niet vastgemaakt of deftig bevestigd, juist een losse 'darm' in een vaste, veel grotere buis).
Hierdoor stond heel onze keuken onder water en kwam de onderbuurman klagen dat er water uit zijn dampkap liep. Wij hebben op dat moment alles zo goed en zo kwaad mogelijk opgelost (darm terug in buis) en opgekuist. Bij aankomst Immo ook direct melding gemaakt van wat er gebeurd was en laten zien dat dit aan de opbouw van de afvoer lag. Immo ging hier mee akkoord, mompelt iets over 'slecht gezette appartementen' en start met de plaatsbeschrijving.
2 dagen later contacteert de buurman mij dat de dampkap nu kortsluiting geeft, ik verwijs hem door naar de Immo en zeg dat zij ervan weet.
Er wordt een heel mailverkeer in gang gezet, waarbij door Immo wordt vertelt dat dit onze schuld is en wij dit uit eigen zak zullen moeten betalen. Na telefonisch contact herinnert ze zich weer over welk geval dit gaat en zegt ze dat dit inderdaad niet door ons betaald moet worden. Verder niets meer van gehoord, tot nu. Wij krijgen nu een mailtje 'dampkap moet vervangen worden, zie kosten in bijlage. Dit wordt aangegeven aan jullie huurdersverzekering.'
Mijn vragen hierbij zijn:
- kan dit in onze schoenen geschoven worden als het puur ligt aan de slechte infrastructuur?
- gaat onze huurdersverzekering hier nog in tussenkomen als het gaat om een voorval van na einde huurcontract? Wij zijn voor het nieuwe huis overgestapt op een andere verzekeraar.
- Wat zijn hiervan de gevolgen voor ons?
Immo heeft onze waarborg trouwens ook nog steeds niet vrijgegeven, terwijl we daar wel een papier getekend hebben dat alles in orde is en het volledige bedrag wordt teruggestort...
Alvast bedankt!