Verhuur appartement met woonbestemmiig tussen twee vennootschappen

PurpleS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuur appartement met woonbestemmiig tussen twee vennootschappen

#1 , 30 aug 2017 15:47

Ik heb een appartment gevonden dat ik 100% wil gebruiken voor prosfessionele doeleinden. Dus het gaat om een verhuurcontract tussen twee venootschappen.
toch staat ik het contract dat ze me sturen dat ik er niet mag weeken en er moet wonen. Dit om fiscale redenen. Ze vermeldden ook al dat ze willen vermijden om de bestemming aan te passen. Dan moest ik plots mijn zetel naar daar verhuizen en dan niet meer... er staat ook in dat de evt fiscale gevolgen door professioneel gebruik ten mijne laste zijn. Ik heb het gevoel dat de verhuurder zich wel indekt maar ik een blanco cheque teken als hij fiscaal nadeel ondervindt. En ik vraag me af wat de risico's zijn voor mij. Kan ik bvb de huur en kosten wel inbrengen als dit contract geregistreerd wordt als woongebruik? En ik vraag me af of een vennotschap nadeel ondervindt door het verhuren aan een bvba of niet. Hoe geraken we hier op een correcte manier uit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 30 aug 2017 16:10

De verhuurder heeft een groot fiscaal nadeel door te verhuren aan een zelfstandige die het aftrekt !

Wat kan er gebeuren, wel heel eenvoudig zal de verhuurder je buiten zetten en het nadeel aan u door rekenen + wat kosten van eventueel advocaat etc..

Dus je mag zeker geen kosten en geen huur inbrengen !!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

PurpleS
Topic Starter

#3 , 30 aug 2017 18:34

Wel spijtig dat het zo loopt want ik ben van in het begin heel duidelijk geweest over mijn doel. Hij zei dat het geen probleem was aangezien hij verhuurt. Anuit zijn bvba en het toch inbrengt en dan stuurt hij zo een contract

Reclame

mava105

#4 , 30 aug 2017 20:05

Dat moet je toch al geweten hebben, zeker als je professioneel bezig bent.

Terug naar “Huren”