huurgeschil

Patjemorren
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huurgeschil

#1 , 08 sep 2017 15:49

Ik huur sinds 01/06/2017 een woning weliswaar zonder officieel huurcontract. Heb enkel een briefje waar de verhuurder heeft opgeschreven dat ze mij de woning verhuurt met de prijs bij. Verder heb ik de wettelijke waarborg gestort op een geblokkeerde rekening.
Nu sinds vorige maand wil ze de woning verkopen.
Ik heb aan het immo kantoor aangegeven om via mail te communiceren.
Gisteren heb ik van de verhuurder een voorstel gekregen : schadevergoeding van € 1000.- en weg zijn binnen twee maanden. Anders gaat ze naar de vrederechter.
Wat zijn mijn mogelijkheden aub ?

Alvast dank

P.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 08 sep 2017 15:54

Laat dat briefje registreren asap. Staat er een bepaalde verhuurtermijn op dat briefje?
Indien niet:
Dan hebt u na registratie + uw huurwaarborg + bewijs van maandelijkse betaling huur een geldige huurovereenkomst die
niet zomaar kan worden opgezegd. De nieuwe eigenaar wordt dan uw verhuurder met alle wettelijke verplichtingen vandien.
Hij kan u niet met 1000 EUR op twee maanden buitenzetten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken

#3 , 08 sep 2017 16:03

Schijf u verhuurder met een AS dat je een officieel huurcontract eist zo snel mogelijk.
Als u verhuurder graag naar de vrederechter stapt, zal ze snel op de hoogte zijn van de huurwet.
Laat u vooral niet intimideren door de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

bosprocureur

#4 , 08 sep 2017 16:44

Zie inderdaad #2 en #3 , voer die raadgevingen uit. eerst #2, nadien #3.

Hoeveel huur betaalt u? Is altijd handig om dat te weten, gewoon om evt. schadevergoedingen te berekenen.

In elk geval kan u blijven wonen tot zes maand na de opzeg door de nieuwe eigenaar; die opzeg kan pas gegeven worden na het verlijden van de verkoopakte.

Wil men u vroeger laten vertrekken, dan kan u altijd minnelijk overeenkomen, maar "voor wat hoort wat" . U hoeft hier geen schade door te lijden.

Franciscus

#5 , 08 sep 2017 21:42

Voor alle veiligheid huurde huurwetgeving -- schema's vanaf pag 62 of zo
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Terug naar “Huren”