Onderhoud van tuin als huurder

harrygood
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Onderhoud van tuin als huurder

#1 , 11 sep 2017 09:20

M., Welke tuin-onderhoudswerken zijn ten laste van huurder ? In de tuin van mijn huurhuis staan sparren, dennen en coniferen die, in de loop van mijn 6-jarige aanwezigheid, zodanig gegroeid zijn dat ze een gevaar kunnen uitmaken voor mijzelf en voor de geburen. Deze hoge planten zouden moeten ge-topt worden. Is dit voor rekening van de verhuurder ? Kan dit aanzien worden als structureel onderhoud ten laste van de verhuurder ?
Bedankt voor uw advies !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2017 10:18

Ik dank dat gras afdoen, onkruid wieden, en snoeien tot de voornaamst onderhoudswerken behoren tlv de huurders. Als de huurder echter niet tijdig snoeit wordt een boom te groot, en is het dus de fout van de huurder dat de verhuurder uiteindelijk de boom moet toppen of omkappen. Aan de verhuurder dus om bij de pinken te zijn, en tijdig te reageren en de huurder op zijn plichten te wijzen.

sloeberken

#3 , 11 sep 2017 10:48

Sparren en dennen mag je niet aftoppen daar en tegen coniferen wel.
Vraag aan u verhuurder wat u wel en niet mag doen, zodat u geen schade veroorzaakt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

KJ86

#4 , 11 sep 2017 11:26

Snoeiwerken zijn voor de huurder, de schaal waarop gesnoeid moet worden maakt niets uit.

Terug naar “Huren”