groot bedrag voor uitgedroogd plekje gras

vardefull
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

groot bedrag voor uitgedroogd plekje gras

#1 , 13 sep 2017 19:46

Beste,

Een huurder heeft schade aangebracht aan de woning: een stukje van het gazon heeft de hete zomer niet overleefd. Er is een huurwaarborgrekening en er is een beschrijf. De huurder heeft dus weinig verhaal.

De verhuurder stuurt een e-mail naar de huurder met een scan van een offerte, 2 dagen voor de herstellingswerken zullen worden uitgevoerd en zullen 500 euro kosten. Toch een mooi bedrag voor een beetje gras..

De verhuurder vraagt in deze e-mail of de verhuurder akkoord gaat met deze offerte. (dus dat hij/zij akkoord gaat om achteraf de factuur met dat bedrag te betalen)

Voor zover ik weet hebben enkel aangetekende brieven waarde in een dispuut zoals dit + je moet elkaar voldoende tijd geven om te antwoorden.

Mijn vragen:

- Maakt de verhuurder hier een fout? Er is namelijk (nog) geen aangetekende brief
- Wat doet de huurder best? Antwoorden op deze e-mail?
- Voor een aangetekende brief is het te laat, maar is dat nu net geen fout van de verhuurder?
- Zij informeert de huurder per e-mail over de offerte. Is dat communicatie die waarde heeft bij de vrederechter?

Bedankt voor uw antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 13 sep 2017 20:08

Mails worden tegenwoordig door de rechtbank aanvaard.

Werd er destijds al bezwaar gemaakt tegen de hoge prijs voor de herstelling? En hoe kan een huurder aansprakelijk gesteld worden voor iets dat veroorzaakt wordt door een gebrek aan regen?

vardefull
Topic Starter

#3 , 13 sep 2017 20:14

Kan de verhuurder niet argumenteren dat zij moest water sproeien?

Reclame

Bart Vissers

#4 , 13 sep 2017 20:14

En hoe kan een huurder aansprakelijk gesteld worden voor iets dat veroorzaakt wordt door een gebrek aan regen?
Samen met een geldend sproeiverbod.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

vardefull
Topic Starter

#5 , 13 sep 2017 20:16

Er is nog geen bezwaar gemaakt, de mail is eigenlijk binnen van vandaag. De huurder wil bezwaar maken per e-mail, ik wou even nagaan wat ze daar best in zet. Of dat ze misschien toch een AS stuurt.

Terug naar “Huren”