Als dit het geval is, kan je het idd niet verbieden. Als deze persoon die dingen ook vanuit zijn appartement verkoopt (als hij daar een frigo staan heeft met al die dingen in, en mensen kunnen dat aan de deur bij hem kopen), dan heb je natuurlijk een andere situatie. Geen idee of dit laatste ook effectief het geval is (zou me vreemd lijken, maar bon, je moet van niets meer verschieten, tegenwoordig).Een reclame affiche aan de binnen zijde van het raam kan je niet verbieden.
Dit zal een zelfstandige zijn met zijn werkplaats op een ander adres, of reclame voor iemand anders.
Mag inderdaad niet. Zowel economische inspectie als voedselveiligheid, zal daar niet mee lachen. Beide instanties inlichten, dus.Hij verkoopt er idd vlees. Ik heb manden vol vlees gezien. En idd er zijn kopers.
Blad met de vermelding mag wel. Er hangt bij ons soms ook een blad met "reclame" voor het eetfestijn van de school van de kinderen, inclusief prijzen.Maar ik denk dat niet mag, ook het blad met vermelding mag niet volgens mij.
Aangetekend laten weten dat u deze handel niet toestaat, is een goede eerste stap. Meld ook dat u niet zal nalaten naar de vrederechter te stappen om het huurcontract te laten ontbinden, als u merkt dat deze handel blijft bestaan.Ik vrees dat ik als verhuurder ook in de problemen kom, daar mijn pand gebruikt wordt als handelspand. Maar ik verhuur als woonappartement. Is een andere belastingsregeling. Vandaar dat ik hem eerst schriftelijk wil verwittigen en informeren over deze gang van zaken.
De meeste "standaard" huurcontracten bevatten een clausule die stelt dat een woning niet als handelspand mag gebruikt worden. Ik heb er even mijn oude huurovereenkomst bijgehaald van toen ik zelf nog huurde, en daarin stond dit:Zolang er huur betaald word en de huurder de huurkosten niet ingeeft als onkosten, zal verhuurder er weinig aan kunnen doen.
Misschien kan de TS ons even laten weten of zijn huurcontract iets gelijkaardigs bevat. Indien niet, kan je de huurder dit niet beletten, wat niet weg neemt dat je altijd eens de voedselinspectie op zijn dak kan sturen en de kans groot is dat zijn handeltje vrij snel zal stoppen.Artikel 3:
Het gehuurde goed zal uitsluitend als privé-woning dienen voor de huurder en zijn gezin.
Bestendige bijwoning van personen vreemd aan het wettig gezin kan slechts toegestaan worden, mits uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de verhuurder. Uitoefening van een beroeps- of een handelsactiviteit is verboden en kan slechts toegestaan worden mits uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de verhuurder.
Iemand die ook liefst halal voedsel wil
Een andere vraag is wie koopt nu vlees bij zo iemand op een appartement, mij niet gezien hoor!