Pagina 1 van 1
Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 02 dec 2017 13:43
door Nlk
Hallo,
Ik ben verhuurder van een huis.
Op 1 maart 2017 zijn de huurders ingetrokken.
Het huurcontract is reeds geregistreerd.
De plaatsbeschrijving hebben wij aan hen overhandigd op 13 maart 2017.
Op 13 april 2017 kregen wij per mail bevestiging dat ze eindelijk tijd hadden om de plaatsbeschrijving grondig te bekijken en hebben eveneens opmerkingen vermeld in de mail (die zij eveneens op papieren versie hebben genoteerd).
Tot op heden hebben wij de papieren versie van de plaatsbeschrijving NIET ontvangen.
Erger nog, nu krijgen wij de plaatsbeschrijving niet ZOLANG wij geen tegemoetkoming doen ivm punten die volgens hen niet orde waren tijdens de intrek. Ik heb er alles om gedaan om deze punten te verhelpen (en tevens verholpen zijn) maar dit is niet genoeg.
Kan ik nog eisen om de plaatsbeschrijving te bezorgen of is dit niet meer haalbaar aangezien men al 9 maanden verder zijn?
Mvg
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 02 dec 2017 13:58
door sloeberken
Een plaatsbeschrijving word gedaan bij begin huurcontract, in aanwezigheid van beide partijen en ondertekend.
Hoe ga je nu nog iets bewijzen, dit zal hopeloos worden.
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 02 dec 2017 14:50
door Sirkii
Over welke punten die niet in orde waren gaat het?
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 02 dec 2017 15:08
door Nlk
Verstopt putje achteraan koelkast
Geen tochtstrip tussen raam
Verwarming die niet goed functioneert maar volgens installateur zijn er geen problemen
Wc volgens hen verstopt maar loodgieter zag geen probleem
Geen internetverbinding
Rolluik sluit niet....
Enz....
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 02 dec 2017 17:14
door Blaatpraat
Ik denk dat de beste optie is om nu nog een plaatsbeschrijving te doen, samen met een expert, en deze dan te gebruiken om op het einde mee te vergelijken.
Hetgeen ze in de voorbije 9 maanden eventueel al zouden kunnen kapot gemaakt hebben, kun je dan niet bewijzen, maar alles vanaf dit moment wel.
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 02 dec 2017 17:29
door Nlk
Hallo Blaatpraat,
Kan men nog een expert aanstellen om een plaatsbeschrijving op te maken?
Kan de huurder dit niet weigeren?
Mvg
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 02 dec 2017 20:24
door bosprocureur
Kan je uit de mail die ze u op 13 april stuurden opmaken dat ze die plaatsbeschrijving al 1 maand ( sedert de 13e dag van de eerste huurmaand) bij hadden?
Erkennen ze daarmee niet het bestaan van de plaatsbeschrijving + de punten waarover ze niet twisten ?
Wie heeft die plaatsbeschrijving opgemaakt, en waren alle partijen aanwezig of vertegenwoordigd ?
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 02 dec 2017 22:15
door Nlk
Hallo,
Uit de mail kan men opmaken dat ze een papieren PB hebben ontvangen in maart. Deze werd uitgetypt na de intrede van de huurders en gedateerd op 13 maart. Dus de huurders woonden er al en hadden een rondleiding gehad.
Op 13 april laten ze per mail weten dat ze eindelijk tijd hadden gevonden om de getypte PB door te nemen. De opmerkingen worden vermeld in de mail. En de opmerkingen werden eveneens op de papieren versie genoteerd (zo beweert men in de mail).
Tot op heden hebben wij nooit de getekende papieren versie van de PB mogen ontvangen.
In het huurcontract staat dat er een PB zal opgemaakt worden bij aanvang door huurder en verhuurder en dat dit zal worden bijgevoegd en geregistreerd bij het huurcontract.
Dit huurcontract is ondertekend door beide partijen en geregistreerd.
Dus ik kan opmaken dat
Ze kennis hebben genomen van de PB in de eerste maand van de intrede.
Dat alle opmerkingen werden vermeld in de mail en dat ze tijd hebben vrijgemaakt om de PB door te nemen.
Dat ik op heden geen getekende papieren versie ontvangen heb, die wel werd overhandigd in de brievenbus. En die men ook ontvangen heeft.
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 03 dec 2017 08:51
door sloeberken
In het huurcontract staat dat er een PB zal opgemaakt worden bij aanvang door huurder en verhuurder en dat dit zal worden bijgevoegd en geregistreerd bij het huurcontract.
Is de PB bijgevoegd bij het geregistreerd huurcontract.
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 03 dec 2017 09:11
door Nlk
Momenteel niet maar dient wel te gebeuren aangezien er sprake van is in het huurcontract.
Klopt deze redenering:
Art.1730.§ 1. De partijen zijn verplicht een omstandige plaatsbeschrijving op te stellen, op tegenspraak en voor gezamenlijke rekening.
Er staat OP TEGENSPRAAK
dus
‘dat we X dagen de tijd hebben om opmerkingen te geven’ biedt u de mogelijkheid tot tegenspraak. Ook al waren beide partijen niet samen aanwezig in de huurwoning bij het opmaken van die plaatsbeschrijving.
Re: Plaatsbeschrijving
Geplaatst: 03 dec 2017 09:34
door mava105
Persoonlijk maak ik mijn plaatsbeschrijvingen altijd zelf op in alle rust en zeer grondig. Bij de ondertekening van het contract ontvangt de huurder een exemplaar met de schriftelijke mededeling (die hij dient te ondertekenen voor kennisname en ontvangst) dat hij 14 dagen de tijd heeft om deze na te zien, en eventuele opmerkingen te formuleren. Na die datum wordt de PB automatisch aanvaard. ook als ze niets meer van zich laten horen. Eens ze hun akkoord geven, laat ik hen 3 exemplaren tekenen en laat die dan registreren.
Destijds heb ik zo duizenden PB laten opmaken voor mijn werkgever. Een paar die hiermede niet akkoord waren zijn nar de VR getrokken en hebben steeds aan het korstte eind getrokken. Ze kregen geen gelijk.