Hallo,
Binnen 2 weken woon ik 2 jaar in het huurappartement, met een contract voor 3 jaar.
Een anderhalf jaar geleden is er ernstige schimmel op het plafond in de badkamer gekomen. Deze heb ik dan proberen af te wassen met speciaal product en ook opnieuw terug geschilderd. Maar nu komt dit er langzaam aan weer door (de schimmel). Er zitten ook verschillende scheuren in het plafond en in de muren, dit komt waarschijnlijk ook door het vocht veronderstel ik.
Een jaar geleden heb ik door mijn buur ook ernstige vochtproblemen gekregen in de woonkamer, het laminaat zwelt op (omdat de eigenaars het tapijt onder het laminaat hebben laten liggen, wat dus waarschijnlijk ook helemaal nat is). En er is ook veel schade aan de onderkant van de muren, door het vocht. Maar dit is volgens mij wel droog nu maar het is er wel.
Sinds gisteren heb ik nu ook schimmel aangetroffen in de slaapkamer.
Ik zou hier liefst zo snel mogelijk weg willen omdat dit voor mij echt niet meer leefbaar is.
Na een jaar hebben de eigenaars hier nog altijd niets aan gedaan.
Ik vroeg me af of ik genoeg strafpunten zou krijgen om het appartement onbewoonbaar te laten verklaren?
Of als ik nog iets meer kan doen om hier zo snel mogelijk weg te geraken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!