Ingebrekestelling wanneer wel / niet?

Kevin99
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ingebrekestelling wanneer wel / niet?

#1 , 31 jan 2018 15:07

Kan een makelaar dreigen met een ingebrekestelling wanneer ik hem tijdens mijn opzegperiode van 3 maand niet kan ontvangen om hun reclamebord uit te hangen? Ik ben door familiale omstandigheden weinig bereikbaar amper aanwezig in het gebouw. Nu is er reeds een maand verstreken waarop ik een dreigement van ingebrekestelling kreeg aangeboden van de makelaar.

Ik heb steeds mijn huur netjes op tijd betaald en doe dit ook zolang mijn opzegperiode nog loopt. In hoeverre is dit gegrond? Ben ik verplicht om alsnog een bezoek te regelen voor afloop van mijn opzegtermijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 31 jan 2018 15:12

Chic van u dat de huur regelmatig betaald wordt.

Maar er zijn andere verplichtingen. Eén daarvan zal wel in het huurcontract staan (contract van immo ?), nl bezoekrecht bij opzeg of tekoopstelling, en het recht om publiciteit te hangen. Wellicht ook bezoekuren voor kandidaat-huurders en zo.

Waarom wil u zich niet eens een poosje vrijmaken om die mensen binnen te laten, of om iemand aan te duiden die dat voor u kan doen ?

Meeboo

#3 , 31 jan 2018 15:16

u dient u contract na te leven en zoals bosprocureur zegt zal daar wel een vermelding instaan dat u zich bepaalde uren per week moet vrijhouden voor mogelijke huurders uw appartement te laten bezichtigen.

Indien u zich hier niet aanhoudt kan uw verhuurder naar e vrederechter stappen

Reclame

Lanox

#4 , 31 jan 2018 15:22

Waarom kan de makelaar dit bord niet aan uw gevel hangen terwijl u afwezig bent? Op welke verdieping huurt u?

bosprocureur

#5 , 31 jan 2018 15:32

Ik kan me voorstellen dat et twistpunt niet alleen over dat bord, ocharme, gaat.

Meestal moeten er wat foto's genomen worden, moeten er bezoekers kunnen toegelaten worden, waarvoor een aantal uren moeten voorzien worden...
Misschien wil de makelaar ook gewoon met eigen ogen zien dat het appartement "toonbaar" is ? Zo'n weigering kan van alles inhouden.

Kevin99
Topic Starter

#6 , 31 jan 2018 15:46

Wat een leuke cynische houding...

Het stond blijkbaar inderdaad vermeld in de huurovereenkomst. Bedankt voor de info.

bosprocureur

#7 , 31 jan 2018 16:03

:D You're welcome

Terug naar “Huren”