Hallo,
Ik woon sinds 1.10.2016 in een volledig gerenoveerd appartement. Alles OK en top in vergelijking vanwaar ik kwam. Tot in februari ik een afrekening van elektriciteit (enkel elektriciteit, verwarming op stookolie) ontving en ik al voor 4 maanden 536 euro diende bij te betalen. Onmiddellijk werd dit gemeld aan de eigenaar en ook werd de meterstand tot op vandaag heel kort opgevolgd. Dit jaar heb ik 80 euro per maand betaald en heb in juni en oktober mijn meterstanden doorgegeven voor een herberekening. in juni kreeg ik te horen dat ik volgens het verbruik 181 euro zou moeten betalen, in oktober 284,75 euro. Eigenaar doet geen moeite. Beide bovenburen betalen respectievelijk 67 en 68 euro ! Boiler verliest 3 volle emmers water (30 liter) per week ! Volgens eigenaar perfect normaal. Voor dit jaar zal ik ruimschoots aan 7.000 kwh komen en de eindafrekening zal eveneens in overstemming zijn. Bij de renovatiewerken (grotendeels uitgevoerd door eigenaar zelf) werd de boiler verplaatst van de keuken naar de berging in de garage. Ook werd er een nieuwe meter meter geplaatst (met dag- en nachttarief). Het hoogste verbruik is de nachtperiode en er is een timer geplaatst voor de boiler zodat deze enkel tijdens de daluren kan opwarmen. Ik ben alleenstaande en mijn zoon woont nog bij mij maar beiden werken full-time en overdag dus weinig tot niet thuis. Ik heb al alle instanties gecontacteerd maar geraak geen stap verder wat ik nog kan doen om dit uit te klaren. Mijn verbruik in het verleden was nooit hoger dan 3.500 kwh voor gas en elektriciteit. Als ik alles uitreken heb ik op een jaar al 960 euro betaald en had ik eigenlijk 3.417 euro moeten betalen... dus mag ik mij nog aan een afrekening verwachten van rond de 2.500 euro ! Heeft iemand een tip of raad hoe ik dit kan aanpakken ? Ben radeloos !! Alvast bedankt !