huurder

u342707
Topic Starter

huurder

#1 , 28 feb 2008 00:54

Hallo
Als verhuurder van een handelspand , deel ik momenteel de waterverbruik met mijn huurder,nu waren we overeen gekomen in ons kontrakt dat de huurder zijn eigen aparte watermeter ging plaatsen op zijn kosten ,maar er zijn nu 8 maanden verstreken en er is nooit navraag gedaan om een watermeter aan te vragen .Nu heb ik als eigenaar zelf de watermaatschappij gekontakteert om een watermeter te komen plaatsen en die ze over 8 dagen gaan plaatsen, kan ik de huurder ertoe bewegen de kosten te laten betalen of ben ik fout?Want de merendeel van de faktuur moet ik zelf betalen terwijl hij meer verbruikt dan mij.
Graag een antwoordt alvast bedankt :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 mar 2008 21:31

Als er in het contract opgenomen staat dat hij een watermeter zou laten plaatsen, dan zie ik niet meteen een groot probleem om die kosten ten zijne laste te leggen en ze ook af te dwingen.

u342707
Topic Starter

#3 , 20 mei 2008 09:26

Hallo
Huurder weigert de installatie van de watermeter te betalen,terwijl we dat overeen gekomen waren in onze huurovereenkomst,wat kan ik hier tegen doen om hem ertoe te bewegen zonder dat ik een advokaat inschakel ,zijn er alternatieven? :(

Reclame

Annetje

#4 , 20 mei 2008 10:09

een aangetekend schrijven sturen?
of naar de vrederechter gaan?

Alleen weet ik niet of je de huurder kan 'verplichten' om zelf een watermeter op zijn kosten te plaatsen. Ook al is dt overeengekomen in het huurcontract, als dit botst met de huurwet dan heb je pech want dan kan je het hem ook niet 'verplichten'.

Terug naar “Huren”