vroegtijdige opzeg 1 jarig contarct

chanty
Topic Starter

vroegtijdige opzeg 1 jarig contarct

#1 , 04 mar 2008 12:18

ik heb het volgende met mijn huurbaas op papier staan
overeengekomen tussen beide partijen tussen verhuurder en huurders dat de huurovereenkomst opgemaakt te .... op 11 augustus 2007 opzeg per 1 maart
in tweevoud opgemaakt en ondertekend door beide partijen, moet ik nu nog drie maanden doorbetalen of is het 1 jarig contract per 1 maart beeindigd? het betreft hier een 1 jarigcontract dat zou aflopen op 14 aug 2008.

Wie kan mij zeggen moet ik nog drie maanden betalen of kan ik het zo verlaten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2008 13:41

Hebt u de woning al verlaten?

Wat u op papier gezet hebt is onduidelijk: de opzeg is een eenzijdige kennisgeving waarbij een contractspartij aan de andere partij te kennen geeft de overeenkomst tegen een bepaalde datum te beëindigen. Men spreekt daarom ook van een opzeggingstermijn, dit is de termijn tussen deze kennisgeving en de effectieve beëindiging van de overeenkomst;

Werd bij u niet op papier gezet wanneer de overeenkomst eindigt? of hoelang de opzegtermijn duurt?

scorpioen

chanty
Topic Starter

#3 , 04 mar 2008 14:21

in eerste instantie had ik staan dat het eindigde op 14 maart aanstaande maar dat moets ik doorhalen van de huurbaas, hij is dus wel akoord met wederzijdse opzeg, maar er staat niet hoelang de opzeg of wanner het dus eindigd, hij zei opzeg is 3 maanden maar dat staat nu dus niet op papier, kan ik dan nu gewoon weg gaan en zeggen het contract stopte op 1 maart, of hem aangetekend laten weten dat ik het eindig per 14 maart, want mondeling kan hij wel 3 maanden opzeg willen maar het staat niet op papier?

Reclame

Terug naar “Huren”