behang-en schilderwerken

rikkie
Topic Starter

behang-en schilderwerken

#1 , 10 mar 2008 10:51

In mijn huurderscontract staat het volgende:

Overeenkomstig art.10 van de huurovereenkomst is de huurder gehouden de vloerbedekking, behangpapier en binnenververij in goede staat te houden en eventueel te vernieuwen.

Bij deze heb ik dat ook gedaan,opnieuw geschilderd en behangen,+ nieuwe vloerbedekking.

Nu deze werken uitgevoerd ,heeft de eigenaar het appartement verkocht,en willen de kopers het appartement zelf bewonen.

Kan ik aanspraak maken op een vergoeding van deze gedane kosten ?

Graag jullie opinie

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mar 2008 11:21

Wat staat er in de huurovereenkomst aangaande de vergoeding ?

rikkie
Topic Starter

#3 , 10 mar 2008 11:54

Bart, er staat niets vermeld van een vergoeding in het huurcontract

Reclame

JohnD

#4 , 10 mar 2008 14:22

Rikkie, ik vrees dat je hier aan het kortste eind gaat trekken. Die bepaling in jouw huurkontrakt verplichtte je strikt genomen niet tot vervanging/vernieuwing; tenzij dat je enkele maanden gratis kon wonen of iets dergelijks. Die kompensatie moest dan wel kontraktueel vermeld zijn zoals Bart zegt.

In het algemeen is de huurder volgens de huurwet enkel verplicht de woning in dezelfde staat terug op te leveren als de staat waarin hij de woning in ontvangst genomen heeft. Zie hiervoor naar je plaatsbeschrijving.

Veel te veel verhuurders profiteren idd. van de situatie om de woning een opknapbeurt te laten geven ten laste van de huurder; om daarna de woning na opzeg van de huidige huurder aan een nieuwe te verhuren met een meerwaarde van de huishuur.

Van bij de aanvang van mijn eigen huurkontrakt had de verhuurder onmiddellijk reeds het lef om te vragen dat ik eventueel eventjes het volledige parket wou laten opschuren en inboenen. Ik heb hem toen ook doodleuk geantwoord dat ik daar eens ging over nadenken; nu enkele jaren later ben ik nog steeds aan het nadenken. :D :D :D

Terug naar “Huren”