Verantwoordelijk voor huurder bij verkoop

Keijsernina
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verantwoordelijk voor huurder bij verkoop

#1 , 27 jun 2018 10:03

Ongeveer een half jaar geleden hebben onze verhuurders laten weten dat ze het pand zullen verkopen.
Ze hebben hiervoor inmiddels een makelaar ingeschakeld en sindsdien krijg ik dagelijks telefoontjes voor afspraken die ik (huurder) zou moeten vastleggen. We hebben reeds ons hele appartement ingericht naar de wens van de fotograaf om foto's te maken, we hebben verschillende kijkers toegelaten. Nu zou ik een afspraak moeten maken met een ander bedrijf (in opdracht van de makelaar) om de elektriciteit te keuren? Aangezien dit bedrijf enkel tijdens de werkuren belt, ik dan ook werk, heb ik verschillende telefoontjes gemist. Hierop heb ik natuurlijk een bot mailtje gekregen van mijn verhuurder of ik alstublieft wil terug bellen. Bij deze vroeg ik me af waarvoor ik verantwoordelijk ben? Is het mijn taak om allerlei afspraken vast te leggen voor een verkoop die zij graag willen? Wat kan ik weigeren?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 27 jun 2018 10:54

Het enige waar jij toe verplicht bent, is om opendeurdag te spelen gedurende op voorhand bepaalde uren.
Vaak worden er 2 periodes van 3 uur, of 3 periodes van 2 uur, waarvan minstens 1 op werkdagen, en 1 in het weekend valt, afgesproken.

Ik zou aan de verhuurder de periodes dat je mensen kunt ontvangen laten weten, en voor de rest moet deze alles regelen.

bosprocureur

#3 , 27 jun 2018 15:37

Een keurder voor elektriciteit kan perfect 's avonds komen. Indien die van de makelaar dat niet kan, dan moet de makelaar of de eigenaar maar iemand anders vragen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jun 2018 16:09

En u beperkt ineens het aantal uren /dagen door die regeling door te geven.

Terug naar “Huren”