Pagina 1 van 1

Huurgeschil

Geplaatst: 28 aug 2018 12:57
door Eefje07
Het zit als volgt.
Enige tijd geleden viel onze oven af en toe uit. Als brave huurders, onze huisbazin gecontacteerd en die heeft iemand gestuurd.
Die meneer heeft dan gebeld naar Siemens en die zeiden dat hij het printplaatje moest vervangen, maar dat was ook maar een gok. Hij is dan teruggekomen met het stuk en heeft een printplaatje vervangen. Wij hebben deze factuur van €130 betaald. Nu enkele weken later krijgen wij terug weer hetzelfde fenomeen met onze oven. Hij komt terug kijken en neemt de oven mee naar zijn atelier. Daar blijkt dat er helemaal niks aan de hand is met de oven. Nu blijkt dus achter onze keukenkasten een stopcontact te zitten, dat is te ver geplaatst, dus hebben ze daar een verlengkabel tussen gestoken. Nu is de verlengkabel dus kapot. Die zal dus enkele weken geleden dus gewoon op sterven na dood geweest zijn. Grote kans dat de oven dus gewoonweg niet kapot was...

De ovenvent zegt letterlijk 'ik kan niet 100% zeggen dat bij de eerste herstelling de oven kapot was'. Ik heb met de huisbazin gesproken en zij zegt 'je kan niet verwachten dat ik alles betaal'. En steekt vervolgens een verhaal af van hoeveel geld haar appartementsgebouw gekost heeft.

Het moraal van het verhaal blijft wel dat door haar verborgen gebrek wij onnodige kosten hebben gemaakt.
Is er iets aan te doen? Of is mijn redenering volledig fout?

Re: Huurgeschil

Geplaatst: 28 aug 2018 13:11
door Didymus
Er kan niet verwacht worden dat u als huurder inbouwtoestellen uitbouwt om op zoek te gaan naar een dergelijk defect in een kabel die daar eigenlijk niet hoort te zitten. Lijkt mij dus een kost voor de verhuurder.

Re: Huurgeschil

Geplaatst: 28 aug 2018 13:15
door bosprocureur
U hebt het over "onze oven" .

Is die oven uw eigendom, of van de verhuurder ?

Re: Huurgeschil

Geplaatst: 28 aug 2018 14:25
door Eefje07
U hebt het over "onze oven" .

Is die oven uw eigendom, of van de verhuurder ?
Neen, van de eigenaar! Sorry voor de onduidelijkheid!

Re: Huurgeschil

Geplaatst: 28 aug 2018 14:45
door bosprocureur
Dan is dat een kost voor de eigenaar, zonder meer. Tenzij u een aantoonbare fout zou gemaakt hebben.

Wat het appartementsgebouw al gekost heeft, maakt uw zaak niet uit.

Re: Huurgeschil

Geplaatst: 28 aug 2018 16:05
door mava105
100 % voor de verhuurder en dus ook de kost van de eerste (nutteloze) herstelling