Als blote eigenaar een verhuurd goed gebruiken

Beekje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Als blote eigenaar een verhuurd goed gebruiken

#1 , 28 aug 2018 15:21

Ik ben blote eigenaar van een appartement dat op dit ogenblik verhuurd is met een huurcontract. Nu zou ik zelf dat appartement willen gebruiken om er privelessen te geven en als kunstatelier te gebruiken. Kan ik om die reden de huurder buiten zetten en het contract vroegtijdig stopzetten ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 28 aug 2018 15:33

Nee, als naakte eigenaar hebt u geen enkele zeggenschap over dat appartement.
U zult de vruchtgebruiker moeten aanspreken om die huurder op 1 of andere manier buiten te krijgen, en daarna zelf een huurcontract afsluiten.

Franciscus

#3 , 28 aug 2018 15:38

En dan minstens 2 jaar blijven gebruiken .... edoch als een appartement voor bewoning is????

Reclame

mava105

#4 , 28 aug 2018 16:15

Heb destijds, tijdens mijn werk als gebouwenbeheerder, ook eens zo een geval gehad. Iemand huurder een studio boven een horecazaak ook om er privaatlessen te geven. Na enige tijd bleek het slechtst een rendez-vous-adresje te zijn om met zijn maîtresse van te kunnen samenzijn. Zijn echtgenote was er op uit gekomen, en had de ruit van de inkomdeur stuk geslagen met een steen. Is politie bijgekomen, en die wilden naderhand een verklaring van mij ivm het huurcontract. Zo kom je ook nog eens iets te weten, en was het werk dan toch niet zo saai. :D

Terug naar “Huren”