Ik en mijn vriend huren een huisje van mijn schoonmoeder. Wij wonen hier ondertussen zo graag dat we niet meer weg willen.
Dit huis zal later een erfenis van mijn vriend en zijn broer zijn. Mijn schoonmoeder wil het blijven verhuren zolang zij leeft...zij wil die inkomsten blijven hebben. Aangezien wij hier willen blijven ,willen wij in de komende 5 jaar hier ook wel wat aan renoveren en terwijl gewoon de huur blijven betalen aan haar. Zij zou misschien willen werken met een schenking.Later,als wij genoeg centen bijeen hebben gekregen,zouden wij de broer zijn deel dan betalen.
Voor dit gebeurd,willen wij al veel vroeger renoveren. Is er iets dat wij onderling op papier kunnen zetten om toch hiermee in orde te zijn? Wij zijn ook (nog)niet getrouwd,dus voor mij is dit wel belangrijk om hierin correct te handelen. Het is een beetje een moeilijke situatie,want om pas te renoveren eens de schenking rond is en wij de broer hebben uitbetaald...? Is er geen mogelijkheid om dit allemaal nu te kunnen doen en toch op papier in orde te zijn?