Huuropzeg

Marcbruyns
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huuropzeg

#1 , 12 nov 2018 18:30

Geschreven in naam van een derde persoon: Ik verliet in september een appartement voor een bejaardentehuis. Het appartement is gehuurd onder langdurig geregistreerd contract sinds juni 2007 op naam van mijn zus die in maart 2018 is overleden. Na haar overlijden heb ik zelf verder huur betaald. Verhuurder heeft geen nieuw contract opgesteld. Ik heb begin september (verbaal en per email bevestigd) dat ik einde september naar een bejaardentehuis verhuis. Ik heb nog de maand oktober betaald (pervergissing). Vraag: 1) moet ik die drie maand opzeggingstermijn betalen ? En/of 2) kan ik mij op een ‘force majeure’ beroepen daar ik een brief heb van de arts dat ik ‘voor medische redenen in een bejaarden tehuis moet opgenomen worden’. Ik had ook geen keus om later te verhuizen want als een kamer vrij komt in een bejaardentehuis, moet men die onmiddellijk innemen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 12 nov 2018 18:43

Begrijp ik goed dat u geen aangetekende opzeg gedaan hebt? Of wanneer deed u die opzeg?
Heeft de eigenaar op een of andere manier uw opzeg bevestigd?

Ukan alleszins proberen met de eigenaar overeen te komen wat die opzegtermijn betreft, maar wettelijk is drie maand voorzien.

En wat die "farce majeure" betreft, een arts kan wel een brief schrijven over de reden waarom u moet verhuizen, maar dat doet in principe niets aan de opzegperiode.
Misschien toch best eens met de verhuurder overleggen ?

Reclame

Terug naar “Huren”