nu de hele zomer lang, heeft die eigenaar me zitten controleren, hij ging dan zogezegd op bezoek bij de buurvrouw, of moest net z'n auto binnenbrengen bij de garage, hier net voorbij.. en keek dan of het gras afgereden was, de klimop en hagen gesnoeid werden.. dit wel op zijn ritme .. ik zat dus eigenlijk nooit echt gerust.
twee weken na de verhuis, kwam de madam van het immo kantoor hier aanbellen, m'n telefoonnummer klopte niet meer, en dus kwam ze maar es langs. er was nochtans niets veranderd aan mijn telefoonnummer, en tot dat de verhuur rond was, kon ze me altijd perfect bereiken

dus zij komt hier binnen, er stonden nog een aantal verhuisdozen, en ze reclameerde daar op, dat kon toch niet ...
in september is ze dan na afspraak hier binnen geweest. ze dacht dat ik het huis niet goed onderhield.
dus toen ze hier toekwam, stonden de vuilzak klaar om buiten gezet te worden. Zij vond dat dit niet kon, dat die maar in de kelder moest staan. ook dat het pak wc papier niet in de wc mocht liggen maar in de kelder.Dat ik mijn was meer moest doen, want mevrouw.. dit kan toch niet. dat m'n dochter in haar kamer te veel speelgoed had staan, en dat er ook speelgoed in de living stond konden volgens mevrouw niet. dat ik de kleren van de kids op een schap leg ipv in een kast kon al evengoed niet, mevrouw ga ne keer naar de kringloop en ga kasten kopen he, waren haar woorden.
ze is vertrokken met de woorden dat ze zou terugkomen..
en ze is teruggekomen, met meneer. ik had toen geïnformeerd bij de juridische dienst van de gezinsbond wat ik daar aan kon doen,want uiteindelijk was dat al de derde keer op een half jaar tijd. en die hadden me dan gezegd als ik vond dat ze geen geldige reden hadden om te komen zien, ik een aangetekende zending moest sturen met de artikels die me werden doorgestuurd in vermeld. Dat heb ik gedaan. Evengoed stonden ze die avond hier aan mijn deur. ik heb toen gewoon gedaan alsof ik niet thuis was, niet simpel met vier kinderen en een baby in huis.
en dan is de advocate afgekomen he, zij maakte een afspraak, schriftelijk om te komen kijken of er eventueel herstellingen moesten gebeuren. ze waren die avond, tussen kerst en nieuwjaar, met drie. de vertegenwoordiger van mevrouw, meneer en die van het immo. ik had er voor gezorgd dat alles echt in orde was, dat ze niks konden zeggen al was ik er van overtuigd dat het toch niet goed zou zijn;..
en inderdaad, het was niet goed, wat ze allemaal te zeggen hadden, dat ik weer te veel was had staan, zowel strijk als dat wat gewassen moest worden. allee allerlei zo'n zaken.. over dinges die gerepareerd moesten worden , werd gewoon niet gesproken.. het was gewoon een reden opgeven om hier binnen te kunnen.
ik kreeg naderhand een brief dat ik moest bevestigen op 2 januari dat alles in orde was. ik weet nog steeds niet wat ze daarmee bedoelden, moest ik dan gewoon een brief schrijven van kijk het is in orde, of moest ik ze weer een keer binnen laten...
dus ik heb niet gereageerd.
ze hebben me met rust gelaten, tot gisteren er een brief in de bus zat van het vredegerecht, voor een minnelijke schikking.
Enkel de wettelijke vertegenwoordiger heeft dat aangevraagd. Meneer staat er helemaal niet bij.
Nu vraag ik me af wat ik nu kan doen.. foto's trekken van alle vertrekken en die meenemen zodat de rechter kan zien? foto's trekken van de dinges die niet werken, of waar er problemen zijn , zodat ze dat ook kan zien?
ik heb al sinds het eerste bezoek, de gedachte dat ze me hier uit willen pesten, ze op de een of andere manier de borg afhangig willen maken, en dat ze doordat ik dan m'n opzeg zou doen, ook nog es een schadevergoeding aan m'n broek heb... in totaal toch een bedrag van 3000 euro... niet slecht he, om iemand te pesten...
nu volgende week heb ik een intakegesprek bij het ocmw voor een collectieve schuldbemiddeling. Een vriendin zei me als die aanvraag gebeurd is, dat ze me hier niet meer buiten kunnen gooien. Is dat zo?