boete betalen of niet

cheprocha
Topic Starter

boete betalen of niet

#1 , 06 mei 2008 13:50

Hallo,

Op 24 maart kregen we het nieuws dat onze huisbazin haar huis ging verkopen.
Ze zei ons dat we niet verplicht waren om weg te gaan, maar indien we dat wensten we een aangetekende brief moesten zenden met inachtneming van een opzegtermijn van 6 maanden. En dat we haar dan een boete verschuldigd waren van 3 maanden huur.
Heb zelf wat informatie genomen en contract doorgenomen en wat zag ik:
we hadden een opzeg termijn van 3 maand en aangezien we de huur zouden beëindigen net voor het 2de jaar inging was de boete maar 2 maanden huur.
Heb een aangetekende brief gestuurd met onze opzeg met vermelding van een opzegtermijn van 3 maand ipv 6 maand en dat ze ons geen 3 maanden boete kon opleggen maar 2 maanden. Heb ook vermeld dat ik die 2 maanden zou betalen omdat het wettelijk opgelegd is.

Ben nu pas teweten gekomen dat ons contract niet geregistreerd is.
Dat betekent dat je normaal zonder opzegtermijn en zonder boete kan vertrekken

NU IS MIJN VRAAG:

Ben ik nu verplicht om die boete te betalen omdat ik het in die aangetekende brief heb vermeld of heb ik het recht om dit niet te betalen?

alvast bedankt voor jullie reacties

want we weten niet meer wat te doen!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Efjoma

#2 , 07 mei 2008 13:40

Indien je huisbaas je voorstel nog niet aanvaard heeft zou ik de betaling van de 2 maanden boete herroepen. Begrijp wel niet waarom je de opzeg gaf, de bal lag duidelijk in haar kamp.

JohnD

#3 , 07 mei 2008 23:19

Ben ik nu verplicht om die boete te betalen omdat ik het in die aangetekende brief heb vermeld of heb ik het recht om dit niet te betalen?

alvast bedankt voor jullie reacties

want we weten niet meer wat te doen!!!!
In geen geval, omdat je volgens mij niet wist wat je deed (LOL) en de huurwetgeving voorrang heeft.

Reclame

djanodive

#4 , 08 mei 2008 15:27

Ik ben ook geniegd te zeggen dat je die boete niet moet betalen.

Kjik eens uw opzegbrief na. Als je een vermelding hebt gemaakt dat het om een schadevergoeding of boete ging omwille van vroegtijdige beenidiging, dan moet je niet bang zijn. Niet betalen.

Of je de huurwarborg makkelijk terug krijgt, das andere koek.

Terug naar “Huren”