In Februari 2006 huurden we een appartementje met een contract van 3 jaar. Vorig jaar in september kregen we de kans om het huis van mijn tante aan een heel voordelige prijs te huren. Nu huisbaas was akkoord dat we vroegtijdig het pand gingen verlaten, maar eiste van ons dat we 2 maanden schadevergoeding betaalden wegen contactbreuk, die hebben we dan ook zonder morren betaald daar hij daar recht op had, maar hij eiste ook van ons dat we elke maand dat hij geen nieuwe huurder had nog huur betaalden. Dit hebben we 2 maanden gedaan, toen verloor ik mijn werk en was het voor ons financieel onmogelijk om nog verder te betalen, brachten hen hiervan op de hoogte maar reageerden enkel kom de afspraak na. We vroegen dan ook om een lijst bij te houden van mogelijke kanidaat huurders maar dit weigerde hij, daar hij er reeds paar geweigerd had. Toen we zeiden dat we verder gingen hadden ze plots een huurder gevonden. Dus nu zijn we eigenlijk nog 600 euro huur schuldig.
Nu volgende week moeten we naar de rechtbank voor deze zaak, weet er iemand of we kans maken om deze zaak te winnen?