We zijn momenteel nog druk bezig met verbouwing- en verfraaiingswerken aan ons interieur maar merken ons al een paar ergernissen op... De voornaamste hiervan is de gezamenlijke tuin. Veel tuin kun je het eigenlijk niet noemen, bij onze bezichtiging voor verkoop was het nog een braakliggend stuk grond en er werd ons wijsgemaakt (door de vastgoedmakelaar) dat er in samenspraak met alle eigenaars een gemeenschappelijke tuin zou worden aangelegd. Echter blijkt niemand hiervan op de hoogte te zijn, er is ook geen syndicus aanwezig. Inmiddels hebben enkele bewoners op eigen initiatief dan maar beslist het stuk grond om te vormen tot 'moestuin' waardoor nu overal in het wilde weg allerhande groenten geplant zijn.
Uiteraard is dit geen zicht, vermits wij een appartement hebben op het gelijkvloers met een terras en hier recht op kijken willen wij dit ook niet zo. Wij willen er graag een mooi stukje tuin van (laten) maken. Echter merken we al aan reacties van verschillende buren dat ze hier niet voor staan te springen om in te investeren.
Nu vraag ik mij af; welke stappen kan ik ondernemen, vermits er geen syndicus aanwezig is, om tot een acceptabele overeenkomst tussen alle eigenaars te komen? Tevens is dit onze eerste aankoop in vastgoed ooit en zijn we van weinig regelgeving op de hoogte, ik ben namelijk ook nog maar 22 jaar en merk dat ik ook niet echt serieus overkom op de andere bewoners waardoor ik vrees dat een gewoon schrijven naar hun gaat worden genegeerd.
Enige ideeën? Alvast bedankt