Omdat er problemen zijn met mijn gebuur had ik aan een landmeter gevraagd om een verdwenen grenspaal tussen onze eigendommen te plaatsen.Deze grenspaal was dertig jaar geleden door grond af te voeren van onze bouwgronden door de aannemer. Ik had er een ijzeren paal gezet met een bord op "grenspaal" maar de aannemer heeft de grond en de ijzeren paal met het bord op mee opgeschept en weggevoerd.
Een drietal jaren geleden kreeg ik problemen met mijn gebuur betreffende een gemeenschappelijke haag.
Ik had toen besloten aan een landmeter te vragen om een nieuwe grenspaal te plaatsen. Omdat mijn gebuur mij al verschillende keren bedreigd had zelfs met doodsbedreigingen, heb ik de volledige plaatsing aan de landmeter betaald. De handelingen van buurman zijn echter niet verbeterd, in tegendeel zelfs. De opgestelde documenten voor de herplaatsing van de grenspaal zijn wel door ons beiden ondertekend.
Art 646 Burgerlijk wetboek.
Ieder eigenaar kan zijn nabuur verplichten tot het afpalen van hun aan elkaar grenzende eigendommen. De afpaling geschiedt op gemene kosten.
Kan ik de helft van het bedrag dat ik betaalde aan de landmeter nog terugeisen van mijn gebuur ?
Zo ja , op welke wijze kan ik dat doen ? Heb ik daarvoor dan onkosten ?